Made to Stick, by Dan & Chip Heath

20180707_193408

Titlu original: Made to Stick. Why some ideas take hold and others come unstuck

Autor: Chip and Dan Heath

Editura: Arrow Books, London 2008

Anul apariției: 2007

Cărți asemănătoare: absolut orice carte cu si despre consumatori

Recomandat pentru: atunci când nu știi ce prinde la publicul consumator

Rating✮✮✮

Categoria: business

––––––––––⭐––––––––––

De la început…______________________________________________________________________

Drept să spun, mi-a luat cam jumătate de an să termin cartea. Pur și simplu nu am avut tragere de inimă să o citesc. Am mai citit cărți asemănătoare de business, despre mentalitatea și psihologia consumatorilor, dar asta pur și simplu nu m-a atras deloc.

A trebuit să mă forțez să o citesc, doar ca să o duc înapoi la birou să se chinuie și altcineva cu ea. Și da, este una dintre cărțile din biblioteca de la birou. 

Mini rezumat        ______________________________________________________________________

Practic, despre ce vorbesc ei aici, despre rețeta ca o idee/produs/orice altceva să prindă la public. Despre acel je ne sais quoi care îl face popular și îl vinde. Ei vin cu o rețetă din 5 ingrediente. Drept urmare, pentru ca o idee să prindă, ea trebuie să fie:

  • simplă (simple)
  • neașteptată (unexpected)
  • practică (concrete)
  • credibilă (credible)
  • emoțională (emotional)

Sper că am pus traducerea bună, dar aveți originalul în paranteză, pentru orice eventualitate.

Totul se bazează pe povești. Nu mă refer la povești gen romane, ci la un produs/idee care spune o poveste. Poveștile vând, ceea ce susțin 100%, și cartea te plimbă printre tot felul de exemple cu produse care au spus povești practice și au ajuns departe. Ce mai sublinieaza ei, și mi se pare corect, este că povestea nu trebuie generalizată. Nu copiii orfani au nevoie de alimente, ci Anuța, față de 3 ani care suferă de lacto-intoleranță.

Și cam despre asta este vorba în toată cartea…

Citate    ______________________________________________________________________

Din fericire, la capitolul citate am avut ceva mai multă aderență. Enjoy!

This is the Curse of Knowledge. Once we know something, we find it hard to imagine what it was like not to know it. Our knowledge has „cursed” us. And it becomes difficult for us to share our knowledge with others, because we can’t readily re-create our listener’s state of mind.

Avoid burying the lead. Don’t start with something interesting but irrelevant in hopes of entertaining the audience. Instead, work to make the core message itself more interesting.

The mere act of calculation reduced people’s charity. Once we put on our analytical hat, we react to emotional appeals differently. We hinder our ability to feel.

Lee realizes that serving food is a job, but improving morale is a mission. Improving morale involves creativity and experimentation and mastery. Serving food involves a ladle.

If you’re a great spotter, you’ll always trump a great creator. Why? Because the world will always produce more great ideas than any single individual, even the most creative one.

One of the worst things about knowing a lot, or having access to a lot of information, is that we’re tempted to share it all.

Lasă un comentariu