Reginele-Dragon

20160131_110845Titlu original: The Dragon Queens

Autor: Traci Harding

Serie: The Mystique Trilogy

Editura: Leda, București 2011

Anul apariției: 2007

Bună de citit când: ți-a plăcut și prima parte

Fun facts

Țineți minte cum am povestit despre prima carte a trilogiei Gena lui Isis? Ei bine, cea de-a doua carte face ceva mai multă lumină în istorisire, și sincer nu mă așteptam să se dezvolte într-o așa cu totul altă direcție. E o mișcare de 360 de grade ce încă îți menține atenția și bucuria de a citi o carte.

Nu prea am vrut să o citesc acum pentru că încă nu am pus mâna pe ultima carte, și urăsc să nu știu cum se termină. Oare cât mai am de așteptat?

Mini rezumat

Toată cartea e oarecum povestită ca și cum Mia Montrose ar fi fost autoarea. O mai țineți minte pe australianca din prima carte? Ei bine, se pare că ea trebuia să ducă povestea mai departe și deci a devenit scriitoare. Ca și prima parte a trilogiei, totul e povestit mai mult sau mai puțin prin jurnale.

De asemenea e introdusă Tamar, fiica lui Albray și a Miei, o reîncarnare a unei alte entități despre care se vorbește și în prima carte. Partea amuzantă e că și una din fiicele lui Ashlee are parte de aceeași reîncarnare.

Lillet nu mai apare decât ca și o amintire, deși sora ei este puțin mai accentuată aici. Apar și o grămadă de personaje noi, cum ar fi Levi, băiatul cel mare a lui Ashlee, domnișoara Koriche, un fel de iubită a lui Levi, apar și oamenii-șopârlă pentru prima dată și mulți alții.

Povestea e cam așa: Tamar citește jurnalele lui Ashlee și ale mamei sale, iar în timp ce citește descoperă că se întâmplă lucruri ciudate cu corpul ei: devine somnambulă, găsește mesaje scrise pe care nu-și aduce aminte că le-ar fi scris, și începe să crească într-o zi cât alții în câțiva ani.

Ashlee ajunge prin Persia, dacă îmi amintesc eu bine, la un sit arheologic unde descoperă un fel de templu subteran cu 12 tăblițe de aur. După ce pleacă în aventuri să ceară aprobare de la șah să continue săpăturile (și îi răpește o concubină), Ashlee împreună cu Earnest descoperă noi adevăruri despre istoria lor. Se pare că ei fac parte din cei 12 membri ai rasei superioare trimise pe Pământ să ajute civilizația să se ridice la alte nivele ale cunoașterii. Știu că sună complicat, dar cum este explicat în carte e mai mult decât suficient.

Anyway, Levi dispare (într-un fel), se bat cu reptilienii, descoperă teleportarea și află mai multe detalii despre culoarele Amenti. Nu, nu am de gând să vă explic. Sunt destul de sigură ca nu mi-ar ieși decât dacă aș cita jumătate din carte.

Gândiți-vă că toate astea se întâmplă doar în primele 300 de pagini ale cărții. În a doua jumătate, doua personaje extrem de îndrăgite mor (și altele pe lângă dar e neimportant), facem cunoștință cu o grămadă de reîncarnări ale lor și descoperim tot mai multe despre scopul lor comun.

Trebuie să recunosc că mi-a plăcut enorm de mult cum au fost făcute legăturile între oameni, începând cu prima carte și sunt destul de sigură că se întinde și la a treia. După cum spuneam, poate fi făcută o comparație cu JK Rowling și al ei Harry Potter la capitolul indicii din cartea I dezvăluite în cartea a VIIa.

Finalul este ușor incert, dar mă gândesc că e normal pentru că mai există o ultimă parte a poveștii. Tot ce pot spune e că Tamar e mare șmecheră și abia aștept să văd cum se continuă povestea!

Personaje

În mare le cunoașteți deja din prima parte, dar sunt și câteva noi. Mai sunt și câteva vechi ce și-au schimbat comportamentul în mică măsură.

Lady Suffolk (doar Ashlee Granville-Devere) pentru că da, acum e lady în toată regula, are 4 copii și un soț la fel de gelos și iubitor ca la început. Ea și-a păstrat simțul aventurii și inteligența caracterizantă, deși corpul nu mai pare să țină cu ea tot timpul. Trece prin niște schimbări interesante și-mi place cum reacționează, mai ales atunci când pierde oameni apropiați.

Lordul Suffolk (adică Earnest Devere) devine parcă și mai uman acum, cu tot familionul după el în expediție. E un fel de partea relistă a lui Ashlee, sau conștiința ei. Din păcate, nu e un final prea fericit pentru el, dar îmi plac foarte mult reîncarnările lui.

Levi e cel mai mare băiat al celor doi. Ca și părinții săi, are abilități paranormale și face parte dintr-o linie lungă de oameni speciali. Jumătate zeu – jumătate om, trebuie să recunosc că nu a fost unul dintre personajele mele preferate. Nu aș putea spune de ce anume, dar a fost ceva care nu mi-a plăcut la el.

Charlotte este fata cea mai mică a lui Ashlee. Cea mare e numită Rebecca și are un sfârșit… sumbru. Charlotte în schimb, este o reîncarnare anterioara a lui Tamar, și cam rămâne șmechera familiei după ce Ashlee, Earnest și Levi dispar. Mare parte din acțiune o împarte cu mătușa ei, Susan Devere, despre care v-am spus că merită urmărită încă din prima carte. Tipa e independentă, curajoasă și nu are răbdare de prostii. Și se îndrăgostește de o fantomă, dar asta e deja altă poveste.

Ajalae Koriche e încă una dintre acele regine-dragon. Le-aș enumera pe toate dar mi-e că stric tot farmecul poveștii. Ea e un fel de iubită a lui Levi (sincer, încă nu sunt sigură exact ce s-a întâmplat acolo). E genul de fată naivă care face prostii deoarece e convinsă că așa trebuie. Nu a ieșit prea mult în evidență altfel.

Pintar și Taejax sunt reptilieni. Pintar e super rău și sadic și jumătate dintr-un zeu. Taejax, pe de altă parte, e un reptilian ce a încercat să se lepede de viața lui și să slujească binele pe viitor, pentru salvarea sufletului. Mă simt ca și cum aș descrie un capitol din Biblie. Sau verset. În ce e împărțită Biblia?

Lilitu du Lac este sora lui Lillet du Lac despre care am scris în recenzia anterioară. Este una dintre reîncarnările mai cunoscute ale lui Ashlee și cred că are cel mai frumos capitol din toată cartea. Acolo se povestește cum e dusă pe o corabie ce călătorește în timp, alături de un căpitan, și vede întâmplări din viitor.

Atat de încântată am fost când mi-am dat seama ce alambicată e călătoria în timp dar cât de mult sens are în carte.

Tamar Devere este fata Miei, așa cum am menționat și mai sus. Este una dintre reîncarnările supreme, și bănuiesc eu că ultima, a zeiței Kali. Mai multe nu spun!

Stil

Deși  e scris în stilul primei cărți, aceasta m-a pierdut pe parcurs. Au fost mult prea multe referințe istorice sau mitice, și o grămadă de note de subsol. La un moment dat nu mai știam cine e care și de unde până când.

Și care e treaba cu toate sinonimele pentru o singură persoană? Erau zeci de nume pentru același individ, lucru ce a făcut și mai grea munca mea de cititor.

În afară de asta, a fost la fel de alert și entertaining. M-a ținut cu sufletul la gură până la final și abia aștept să apară ultima parte pe aici pe la noi!

Părerea mea

Loved it! Parcă nu la fel de mult ca prima, dar mi-a plăcut. Oricum, la cărțile în genul acestora, în trilogii, prima e de obicei cea mai bună pentru că îți face cunoștință cu un nou univers.

Trivia

Idem prima carte. Nu știu ce altceva nou să mai spun.

Lasă un răspuns

