The healing power of suggestion

Titlu original:  The healing power of suggestion

Autor:  Charles R. Brown

Serie:  –

Editura:  format eBook

Anul aparitiei:  1910 (cred)

Buna de citit cand:  niciodata

De ce am citit aceasta carte?

In principiu, pentru ca am vazut Inception. Sa fiu sincera, este singurul motiv. Tot timpul am fost fascinata de mintea omeneasca, de subconstient si de faptul ca durerea fizica e o stare de spirit, dar odata ce am revazut filmul, m-am gandit ca poate totusi as putea invata mai multe despre fascinatiile mele. Am cautat o lista de carti cu si despre sugestie (nu inteleg de ce anume exact asta m-a marcat acum) si m-am pus pe citit.

Din pacate este singura care pe care am gasit-o din lista anonima, care de altfel poate fi download-ata, legal si gratis, de pe un anumit site (evident, nu tin minte care anume). Ideea e ca daca dai un search pe google cu titlul cartii, sigur apare ce trebuie.

Deci, am citit-o pentru ca am revazut Inception si pentru ca sunt fascinata de mintea omeneasca.

Ce am inteles din ea?             

Din pacate, am impresia ca am inteles prea multe. Daca as fi stiut ca subiectul cartii, scurt ce-i drept, duce la puterea divina a vindecarii prin sugestie… nici nu ma gandeam sa o citesc.

Eu sunt o persoana destul de sceptica, pragmatica si cinica. Sunt genul de om caruia trebuie sa-i prezinti grafice si ecuatii de gradul 3 chiar si atunci cand ai de explicat motivul pentru care ai impresia ca ti-au crescut unghiile cu un mm mai mult noaptea asta decat noaptea trecuta. In concluzie, am nevoie de dovezi pentru orice. Evident, nu pot sa cer dovezi de la si pentru toate lucrurile din lume, dar chiar daca as vrea sa stiu prin ce mecanism bate vantul dimineata la altitudinea de 2000 m, imi place sa stiu ca undeva, cineva, mi-ar putea explica stiintific. In concluzie, nu simt nevoia continua sa stiu explicatiile, atat timp cat stiu ca ele exista.

Dar nimeni si nimic, niciodata, never ever, nu ma poate convinge ca daca eu cred ca Dumnezeu are incredere in mine, o sa reusesc sa fac bungee jumping fara coarda. Imi cer scuze pentru exemplul neinspirat, dar simteam nevoia sa fac evidenta legatura pe care creierul meu o face intre cele doua evenimente mai sus mentionate.

Ei bine, in aceasta carte, autorul ne vorbeste despre cum, daca repeti zilnic nu stiu ce incantatii cum ca Dumnezeu isi intinde mainile asupra ta ca sa-ti dea forta si tarie de caracter blablabla, o sa devii mai nu stiu cum. Consider ca nu mai e necesar sa explic de ce nu sunt deloc de acord cu autorul.

Primele 5-6 pagini ale cartii m-au pacalit. Povestea despre experimente, despre cum au descoperit ca „thoughts are things, and their power for good or ill can be accurately weighed and measured”. Adica era ceva viabil, era ceva de care sa ma agat. Apoi a inceput sa citeze din Biblie, si eu am inceput sa numar disperata cate pagini mai sunt pana la final. Nimic din ce a spus mai departe nu a avut vreun sens pentru mine.

De ce as recomanda-o?

Sincera sa fiu, nu as recomanda-o vreodata, dar cred ca urmatoarele categorii de oameni ar putea lectura fara sa simta nevoia sa asculte muzica satanica dupa aceea:

  1. Persoanele slabe de inger, care au epuizat orice alta metoda de a iesi din depresie sau mizerie sufleteasca, care nu sunt in stare sa se ridice pe picioare prin forte proprii; nu stiu sigur daca i-ar ajuta, dar la naiba, ar fi un inceput.
  2. Credinciosii; nici macar nu vreau sa dau motive aici…
  3. Oamenii de stiinta care au chef sa rada si au jumatate de ora libera la dispozitie
  4. Psihologii, pe motiv de asa nu.

Nu-mi mai vine nimeni in minte acum. Dar stau eu si ma gandesc… daca pe altii aceste sugestii divine chiar i-ar ajuta, cine sunt eu sa spun ca pot/nu pot fi dovedite stiintific? La urma urmei, parca era vorba ca rezultatul conteaza… sau nu?

Lasă un răspuns

