10 citate care m-au impresionat – partea I

Am tot amenintat eu ca voi face un top cu citatele mele preferate din carti, si de data asta chiar m-am tinut de cuvant. Colectia mea de citate este mult, dar mult mai densa, insa am ales sa ma rezum la cele mai 10 care au avut un anumit impact asupra moralei mele.  Promit ca va urma un top si cu cele mai amuzante 10 citate pe care le-am intalnit. Nu sunt in ordine.

Sper sa fie si pe placul cititorilor!

10. „Ce este deci timpul? Daca nu ma intreaba nimeni, stiu ce este. Daca vreau sa-i explic cuiva, nu stiu…”

Luna rece, Jeffery Deaver

9. „Nu exista nevinovati. Exista doar diferite grade de responsabilitate.”

Fata care s-a jucat cu focul, Stieg Larsson

8. „-Eu nu cred ca lumea avea nevoie de martiri. De ce ne-ar trebui exemple despre cum se poate muri? Nu sunt de preferat exemplele despre cum se poate trai?”

Apararea lui Galilei, Octavian Paler

7. „Daca admiti unui nebun ca el e de sticla, atunci totul decurge cum nu se poate mai normal. Se fereste de tine ca sa nu se sparga, se spala cu grija ca sa fie mereu limpede, isi studiaza greutatea, spera sa devina sonor, si asa mai departe.”

Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi, Camil Petrescu

6. „Nu irositi timpul, din el e facuta viata.”

Pe aripile vantului, Margareth Mitchell

5. „Ma intreb cum ar reusi cei ce nu se iubesc pe ei insisi sa-si gaseasca prieteni?”

Chip strain, Kobo Abe

4. „Oh, Doamne, singuratatea este doar un alt nume pentru nebunie.”

Orbitor. Aripa stanga, Mircea Cartarescu

3. „Iubirea mea pentru Linton seamana cu frunzele padurii, timpul o va schimba, imi dau bine seama, asa cum iarba schimba pomii. Iubirea mea pentru Heathcliff insa e asemenea stancilor eterne de sub pamant: nu prilej de incantare, ci necesitate.”

La rascruce de vanturi, Emily Bronte

2. „A scrie inseamna sa te ridici, sa capeti putere si sa treci mai departe. Sa-ti aduci fericire, bine? Sa-ti aduci fericire.”

Misterul regelui, Stephen King

1. „Dragostea este dusmanul. […] Dintotdeauna si cateodata voit, poetii ii dau alt sens. Dragostea este batranul macelar. Dragostea nu este oarba. Dragostea este un canibal cu o perspicacitate extrem de acuta. Dragostea este ca o insecta; intotdeauna e infometata.”

Christine, Stephen King

Pentru ca am atat de multe citate pe care vreau sa vi le impartasesc, probabil o sa mai urmeze si alte asemenea post-uri. Acestea fiind zise, ma intorc la descoperit citate noi in carti noi!

Lasă un răspuns

