Focul iadului

Titlu original:  Hellfire

Autor:  John Saul

Serie:  nu, din cate stiu eu

Editura:  Fahrenheit, Debrecen, Ungaria 1998

Anul aparitiei:  1986

Buna de citit cand:  te-ai plictisit de Stephen King (desi nu vad cum ar fi posibil asa ceva…)

Jesus Christ! Asta descrie cel mai bine aceasta carte. Scared the sleep out of me!

Nu mi s-a intamplat niciodata sa spun despre o carte: Este mai scary decat Stephen King! Dar am spus acum. Primele 100 de pagini m-au facut sa dorm cu televizorul aprins, si ultimul capitol la fel. Dar destul despre reactiile mele, despre ce  e vorba in carte?

Actiunea se petrece intr-un orasel bine impartit pe clase sociale. In acest orasel, acum aproximativ 100 de ani, exista o fabrica de papuci, unde lucrau copii de 7-8 ani. Intr-o zi, camera in care stateau copiii la lucru a luat foc, si… well… toti copiii au murit arsi, si au ramas sa bantuie teritoriul.

Intr-un alt plan, in prezent, o femeie din clasa sociala de jos se casatoreste cu un barbat din clasa sociala suprema din oras. Si avand in vedere ca fabrica apartinea barbatului, lui Philip Sturgess, se decide reconditionarea fabricii.  Apoi oamenii incep sa moara in fabrica, sau pe langa ea. Fantomele copiilor sunt cei care omoara mai ales membrii familiei Sturgess, care i-au lasat acolo sa arda.

Ca de obicei si ca in orice carte, exista si copii prosti. Beth, fiica lui Carolyn, sotia, si Tracy, fata lui Philip, sotul. Tracy o uraste pe Beth si o uraste pe Carolyn. Beth e doar un copil prost si naiv. Chestiile astea oricum par neimportante fata de subiectul povestii.

In urma cu 40 si ceva de ani, fratele lui Philip a fost ucis in fabrica darapanata, de fantoma Amy, care ii era un fel de matusa. Apoi, in ziua de azi, Amy mai omoara un baietel, apoi un om, apoi fetite. Stiu ca nu pare mare lucru povestit asta, dar credeti-ma, e al naibii de infioratoare cand o citesti. Modul in care Amy e prezenta peste tot, suspansul de a nu stii cine moare, si Tracy.

Tracy este genul de fata care imi aminteste de ce tot sustin eu ca toti copii sunt diabolici. E atat de rea, incat nici 10 batai nu ar fi determinat-o macar sa incerce sa nu mai fie asa. Scopul vietii ei este sa o distruga pe Beth, ceea ce face. Dar modul in care face tot ce face… Cred ca un criminal in serie e sfant  pe langa Tracy. Stau si ma gandesc… ce inocenta eram eu la 12-13 ani. Inca mai credeam in Mos Craciun, firar! In fine, ideea e ca niciodata nu mi-am dorit sa snopesc un copil in bataie, cum mi-as fi dorit s-o snopesc pe Tracy.

Prima carte a lui John Saul citita. Sau cel putin asa cred… Are un stil de a scrie horror mai curat decat al lui Stephen King, cel putin in privinta limbajului este mult mai bun. Atmosfera pe care o creaza si personajele sunt extrem de incitante, si iti lipesc copertile cartii de mana. Pentru o poveste de groaza care m-a ingrozit in felul in care imi e rusine, e addictive. Mi-a placut. Ma declar fana raftului cu carti de-ale lui John Saul de la biblioteca.

Ah, era sa uit! Ultima propozitie din poveste… mi-a dat toti fiorii din lume. Daca exista o continuare, mi-e frica sa o citesc. Da, atat de scary este!

Lasă un răspuns

