Doua sau trei gratii

Titlu original:  Two or Three Graces

Autor:   Aldous Huxley

Serie:  –

Editura:   format eBook

Anul aparitiei:  1926

Buna de citit cand:  nu ai chef sa gandesti la o carte

A doua carte a domnului Huxley pe care o citesc. Reamintesc ca m-am indragostit iremediabil de el dupa ce am citit Geniul si zeita. Sentimentul acela a ramas, in ceea ce priveste calitatea scriitorului, dar cat priveste subiectul…

Nu stiu sigur, dar cred ca titlul se refera la cele 2 sau 3 fete ale personajului feminin Grace. Grace este o femeie casatorita, mama a 3 copii (daca imi amintesc eu bine), mediocra din toate punctele de vedere. Soarta vietii ei amoroase este povestita de un alt personaj, un barbat numit … cumva. Nu-mi amintesc prea multe detalii, pentru ca am citit-o in decurs de cateva luni, atunci cand nu aveam alta carte la indemana.

Aceasta Grace are o relatie de prietenie cu povestitorul, care la un moment dat nu e sigur daca e sau nu e indragostit de ea. Apoi ea devine amanta unei cunostinte de-a povestitorului (ma enerveaza ca nu-mi amintesc numele lui!), apoi a altei cunostinte, care ii cam face nervii varza.

A fost destul de plictisitoare pe alocuri, si din nu stiu ce motive tot aveam impresia ca citesc o carte de-a lui Dostoievski, si ma mai miram din cand in cand ca actiunea se petrece la Londra. Nu a fost nici o traire mai intensa, sau vreun conflict mai palpitant. Doar multe sentimente pe pereti.

Daca nu ar fi fost scrisa de Aldous Huxley si nu as fi fost indragostita de stilul sau de a povesti, nu as fi citit cartea pana la final. Deci nu prea pot spune ca o recomand…

P.S.: Mi se pare interesant ca am citit Geniul si zeita dupa ce am terminat cartea de obligatii pentru facultate. Ghici ce carte am terminat saptamana asta pentru facultate! Teoria generala a obligatiilor! A naibii facultate…

Lasă un răspuns

