Carrie

Titlu original:  Carrie

Autor:  Stephen King

Serie:  –

Editura:  Nemira, Bucuresti 1993

Anul aparitiei:  1974

Buna de citit cand:  nu-ti plac fanaticii religiosi

Carrie concureaza la titlul de cea mai sangeroasa carte a anului.” – Library Journal

Am scris parerea de mai sus pentru ca este foarte adevarata, si sincera sa fiu, nu stiam exact cum sa incep sa vorbesc despre carte.

Carrie este o fata de 16 ani, eternul loser al liceelor din SUA. Viata ei nu ar fi fost deloc complicata, daca mama ei nu ar fi fost nebuna/tampita (inca nu am decis) sau fanatica. Ca sa va faceti o vaga idee despre ce vorbesc, mama lui Carrie ii spunea ca ea e diavolul, o batea ca sa scoata diavolul din ea, i-a spus ca doar fetelor rele le cresc sani, si cea mai tare chestie: i-a zis ca a pacatuit pentru ca i-a venit menstruatia. Se pare ca in biblia femeii fanatice, menstruatia vine doar la pacatoase. Cand am citit momentul respectiv, ma simteam ca si cum as fi fost Rick Roll’d

Dar sa continui povestirea… Asa cum se intampla de obicei, copiii fetele populare din liceu se pun sa-i faca viata un iad. Si atunci cand ea castiga titlul de regina a balului (pentru ca nu era urata sau pocita sau altele de genul, doar avea mama nebuna), fetele ating apogeul rautatii. Ma rog, este o singura fata si un singur baiat, dar la naiba, meritau toti ce-a urmat!

A urmat un fel de genocid. Dupa ce liceul a luat foc, apoi a explodat, Carrie s-a plimbat prin oras, in drum spre casa, aruncand diverse chestii in aer. Ca orice erou care se respecta, moare la final, dar cu telul atins.

Tocmai mi-am dat seama ca nu am pomenit elementul esential al povestii, si chiar daca nu se vede in scris, sa stiti ca eu rad acum de propria-mi prostie neatentie. Carrie era telekinetica (cred ca acesta este termenul corect), adica putea manipula lucrurile din jurul ei cu mintea. Therefore, incendiul si exploziile. Pe intreg parcursul povestii, sunt fragmente din asa numitele studii despre Carrie White si telekinezie sau amintiri/interviuri de la supravietuitorii orasului unde a trait ea. Toate acestea fac actiunea sa para mai credibila, ba chiar te astepti sa vezi documentarul pe Discovery.

As vrea sa rezerv cateva randuri pentru mama lui Carrie, Margaret White. Am spus-o, respectiv sustinut-o tot timpul: cele mai multe crime din lume se fac in numele religiei. Am evitat toata viata persoanele atat de credincioase incat se uita urat la mine ca nu ma trezesc la 8 sa merg sa stau 4-6 ore in picioare la biserica, sau ca nu sunt maritata, desi „am cunoscut barbatul”(citat dintr-o matusa). Ei bine, Margaret White este mai rea decat toate babutele credincioase pe care le-am cunoscut eu vreodata, pentru simplul motiv ca e proasta. Cum sa incerci sa-ti omori copilul pentru ca e un pacat?! Pentru ca da, chiar exista un paragraf unde ea explica cum Dumnezeu a pedepsit-o pe Eva pentru ca a procreat, omorandu-i un copil. Facepalm. Atat, dar atat de bine a conceput-o Stephen King, incat imi vine sa-mi calc singura mea caciula de iarna in picioare! Si tot nu ar fi destul! Oricum, ideea principala este: feriti-va de fanaticii religiosi (mai ales de cei de sex feminin)!

In rest… a fost doar o alta carte geniala de-a sus numitului, citibila in aproximativ 3 ore.

Lasă un răspuns

