Travels

Titlu original:  Travels

Autor:  Michael Crichton

Serie:  –

Editura:  Harper Perennial, New York, SUA (nu stiu anul)

Anul aparitiei:  1988

Buna de citit cand: vrei sa vezi cum calatoreste un scriitor de SF

A doua carte non-fiction a lui Crichton pe care o citesc. Trebuie sa recunosc ca am fost foarte incantata de ea. Nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult.

De cand am citit prima carte a lui Crichton, ma gandeam la autor ca la o persoana cerebrala, predispus sa vada doar partea matematica si tehnica a vietii, dar am fost surprinsa odata cu aceasta carte. De exemplu, a incercat meditatia si chiar exorcismul, a fost fascinat de ele, si chiar crede in tot felul de chestii, cum ar fi energia oamenilor care poate fi vazuta, si aura din jurul capului si alte asemenea. Eu nu stiu ce sa cred despre ele, pentru ca nu le-am experimentat. Si trebuie sa recunosc ca nu stiu daca totul e doar o alta fictiune a autorului sau chiar e adevarat ce povesteste el acolo. Nu mi-ar placea despre el sa cred ca este un mincinos.

Pe de alta parte, toata lectura a fost … palpitanta. Nu putem s-o las din mana, chiar daca nu avea crime sau suspecti sau alte lucruri pe care eu le-as numi palpitante in mod normal. Dar m-a captivat. Mi-a placut foarte mult cum a descris calatoriile sale, cum a urcat pe Kilimanjaro sau cum s-a pierdut prin Jamaica. Totul expus dintr-un punct de vedere personal, care nu are nici o legatura cu un ghid turistic. Cred ca felul lui sarcatic de a povesti totul a facut tot farmecul calatoriilor sale.

Mi-ar placea sa calatoresc pe urmele lui, si poate intr-o zi chiar o voi face, cu aceasta carte in mana, incercand sa-i urmez pasii si sa-i evit greselile.

Si inca ceva. De obicei, ne gandim la toti acesti oameni celebrii ca fiind absolut normali in timpul liber (sau cel putin eu gandesc asa). Ceea ce am observat la Michael Crichton este ca el nu e normal nici in timpul liber. Are un mod de a rezolva totul pur caracteristic, de obicei total iesit din comun. Chiar este era extravagantul pe care toata lumea se astepta sa-l vada.

Recomand cartea tuturor celor care isi doresc sa calatoreasca, prin viata sau prin tari straine.

P.S.: Voi incerca sa indoi o lingura, asa cum a indoit si Crichton o lingura cu puterea mintii. Cine stie, poate chiar reusesc.

Un gând despre “Travels

  1. Pingback: Pariu cu somnul! | Ce am citit, ce citesc, ce voi citi

Lasă un răspuns

