Barbati care urasc femeile

Titlu original:  Man som hatar kvinnor

Autor:  Stieg Larsson

Serie:  Millennium

Editura:  Trei, Bucuresti 2010

Anul aparitiei:  2005

Buna de citit cand: absolut oricand!

Pfoai, deci cat de tare poate fi o carte?! In ultimele doua saptamani am citit numai carti bune si foarte bune, si aceasta face parte din cele foarte bune.

Auzisem de Millennium, precum si de Fata care s-a jucat cu focul, si totusi aveam impresia ca nu e cine stie ce. Dar a fost, oh hell yeah! Acum trebuie sa-mi cumpar volumul 2+3, pentru ca mor daca nu le posed!

Dar sa incepem cu inceputul… Millennium este o revista (niciodata nu m–as fi gandit ca ar putea fi un nume de revista). Revista este cat de cat independenta si mica, infiintata de Erika Berger si Mikael Blomkvist. Mikael e acuzat de defaimare si primeste o pedeapsa cu inchisoarea de 3 luni. Dar inainte, este angajat de Henrik Vanger sa cerceteze o crima comisa prin 1967, si sa scrie biografia familiei Vanger. Paralel, Lisbeth Salander este o femeie de 25 de ani, hacker, investigator si care sufera de sindromul Asperger (cred ca si eu vreau sa am sindromul asta…). Aparent, povestile lor nu au cum sa se intersecteze. Dar se intersecteaza, si ies scantei!

De aici incolo, prapadul!

Totul este extrem de palpitant, de la noi dovezi gasite pentru asa zica crima, la pisici arse, Biblie si oameni sociopati, violuri, tradari, mafie si multe altele. Ieri am citit al doilea volum, in aproximativ 5 ore, discontinuu. Dan C. Mihailescu zicea: „Un roman extraordinar, fascinant. Nu mananci, nu dormi si nu bei din cauza lui.” Dati-mi voie sa va spun ca are dreptate! Am refuzat sa ies din casa doar ca sa pot termina cartea. E ca un drog! Si am nevoie de doza urmatoare!

Observ cu satisfactie ca inca nu mi-am pierdut entuziasmul de ieri, si mai vreau sa spun ca aceasta carte a fost transpusa in film, sub titlul de The girl with the dragon tattoo. Ghici ce fac eu dupa ce termin de scris post-ul asta? Da, ma uit la film!

Stieg Larsson mi se pare un scriitor foarte contemporan, in sensul ca abordeaza teme foarte la moda, cu un anumit ton clasic, si nu la modul vulgar. Ia lucrurile asa cum sunt. Nu se sfieste sa abordeze teme precum incestul, violul, sexul oral, homosexualismul si altele. Nu cred ca am mai intalnit genul asta de literatura la alt scriitor. Are un ceva aparte. And I like it very much!

Ce-ar mai fi de zis, ce-ar mai fi de zis… Ah, da! Clanul Vanger este un clan pe care l-as evita din tot sufletul. Oamenii aia sunt nebuni, si scriitorul este genial pentru ce a facut cu familia aia! Plus, totul este imprevizibil. In afara de o legatura amoroasa care ma asteptam sa se intample, nimic nu am prezis. Ori imi ies din mana, ori scriitorii astia sunt ai naibii de buni!

Viata e frumoasa cand citesti carti bune!

 

6 gânduri despre “Barbati care urasc femeile

  1. Eram atât de curioasă în legătură cu cartea asta, am auzit păreri împărțite și mi-am zis că nu fac rost de ea până nu citesc un review ca lumea. M-ai convins, fac rost de ea cât mai repede😀

  2. justanangel

    Ma bucur foarte mult ca ti-a placut! Intentionez sa fac rost si de urmatoarele din serie saptamana viitoare. Cine stie, poate vor fi mai bune. Desi e greu de crezut.

    Lectura placuta in continuare, la orice!🙂

Lasă un răspuns

