10 dintre autorii mei preferati – si altii

In dimineata aceasta (adica la ora 12), in tip ce-mi savuram cafeaua cea de toate zilele, mi-am dat seama ca desi intretin (sau incerc sa intretin) un blog despre carti, nu am niciunde o lista cu autorii mei preferati. Asa ca m-am suparat, si am decis sa incerc o clasificare a lor. E mult mai greu decat pare, dar cred ca am reusit sa scot un top care sa exprime realitatea. Ah, si ca sa intre in acest top, trebuie sa fi citit minim 2 carti de autorul respectiv. Here it is!

10. Dan BrownFortareata Digitala, Ingeri si Demoni, Conspiratia, Codul lui Da Vinci, Simbolul Pierdut. Cam astea le-am citit. Adica toate cartile de fictiune. Stiu ca nu e un autor genial si ca jumatate din tot ce spune e pura tampenie, dar imi place. Atat cat dureaza cartea aia ma tine cu sufletul la gura. Din acest motiv merita un loc in topul meu. Chiar daca ultimul loc…

9. Stephen King – Cimintirul animalelor, Orasul bantuit, Fugarul, Misery, Misterul regelui, Christine. Acestea au fost suficiente sa bage sperieti in mine, si sa-mi placa la nebunie. Ca sa nu mai spun de filmele la care a avut si el cateva cuvinte de spus. He is so cool! And scary!

8. Mircea CartarescuGemenii, De ce iubim femeile, REM, Mendebilul, Orbitor. Aripa Stanga. E unul dintre cei doi autori romani care chiar imi plac. Stiu ca am o mica preconceptie despre scriitorii romani, dar chiar am incercat sa citesc si altii, si nu m-au atras. Cartarescu imi place pentru ca la el totul e pe fata. Si voi continua sa-i citesc creatiile. Punct.

7. Liviu RebreanuPadurea spanzuratilor, Ion, Adam si Eva, Itic Strul, dezertor, Ciuleandra. Iata si cel de-al doilea autor roman pe care il ador. Am citit Padurea spanzuratilor de vreo 3 ori, de fiecare data cu acelasi entuziasm si fericire. Mai am doar cateva dintre cartile lui de citit, si sunt destul de sigura ca-mi vor placea cel putin la fel de mult ca Ion. Care mi-a placut foarte mult! Singura carte citita pentru liceu… well… singura carte pe care am citit-o dintre cele pe care trebuia sa le citesc in liceu. Programa aia era oribila!

6. Karl May – Winnetou, Old Surehand, Comoara din Lacul de Argint, Aventurierul, Corcitura. Karl May este pentru mine ceea ce este Jules Verne pentru altii. Cand ma intreaba cineva daca imi place Jules Verne, raspunsul meu este : nu, dar imi place Karl May. Si ca tot veni vorba, nu stiu de ce toata lumea se asteapta sa-mi placa Jules Verne. Nu-mi place si punct. Are idei interesante, dar nu-mi face nici o placere sa le citesc. Ca si J.R.R. Tolkien. E bun tipul, dar nu-mi place cum scrie. Dar Karl May… Mi-a fost recomadat de tata (un fanatic al lui Jules Verne) si sincer nu prea ma gandeam ca ma va atrage May. Rezultatul? O saptamana inchisa in casa, citind 5 volume de Winnetou si Old Surehand. Incepusem sa invat deja limba apashilor…

5. Alexandre DumasCei 45, Cei 3 muschetari, Dupa 20 de ani, Vicontele de Bragellone, Regina Margot, Cele doua Diane, Colierul reginei, Laleaua neagra, Conjuratii, Robin Hood, Misterele noptii, Viteazul Lyderic, contele Flandrei, Signora San Felice, Cavalerul d’Harmental, Stapanul muntelui, Jacques Ortis. Sunt destul de sigura ca am mai citit si altele, dar nu mi le-am notat si deci am uitat de ele. Dar Alexandre Dumas, tatal, a fost prima mea iubire literara. De cand am descoperit Cei 3 muschetari, adica imediat dupa Karl May, adica pe la 13 ani, am trait si respirat Dumas. Eram absolut obsedata. Din pacate in ultima vreme nu prea am mai citit carti asa stralucite de-ale lui. Dar cele clasice oricum raman geniale. Love the dude!

4. Yasunari KawabataStol de pasari albe, Vuietul muntelui, Dansatoarea din Izu, Tara zapezilor, Frumoasele adormite, Frumusete si intristare, Maestrul de Go, Vechiul oras imperial. Iata-le. Toate cartile lui Kawabata, citite, odihnite in biblioteca mea. Nu cred ca am fost vreodata mai mandra de mine decat in momentul in care am citit ultima pagina din Vechiul oras imperial. E un dulce, il ador si il cert ca a murit prea repede. Lumea nu era gata sa fie lipsita de creatiile lui…

3. F. M. Dostoievski – Fratii Karamazov, Crima si pedeapsa, Idiotul, Eternul sot, Un roman in 9 scrisori. O alta iubire de-a mea, de data aceasta ruseasca. Nici un alt scriitor nu m-a lasat efectiv cu gura cascata asa cum a facut-o el. Pur si simplu totul era atat de intens, incat aveam impresia ca ma plimb printr-un camp minat. Si mi-a dat cosmaruri, atat de tare m-a modificat!

2. J.K. RowlingHarry Potter x7. Stiu ca am zis minim 2 carti de autor… Dar am citit 7 de la ea, toate absolut geniale, si de 11 ani inca se afla pe primul loc printre cartile mele preferate. Deci jumatate de viata am petrecut-o adorand, citind si recitind Harry Potter. Singurul motiv pentru care autoarea este pe locul 2 si nu pe primul, este ca nu am mai citit alte carti de-ale ei. Harry Potter is the best!!!

1. Michael Crichton State of fear, Next, Airframe, Prey, Timeline, Jurassic Park, The Lost World. Cred ca era evident ca el va fi primul… Il cunosc doar de aproape un anisor, dar am avut o relatie foarte stransa. Inca mai avem de fapt. Nici pentru disparitia lui nu cred ca lumea a fost pregatita. Ma rog, eu nu am fost…. Nu cred ca voi mai gasi alt autor care sa ma faca sa cred ca se poate, intr-adevar, sa cresti dinozauri, sau ca nu exista incalzire globala, sau ca pot calatori in timp. I already miss him…

Cam acesta a fost topul celor mai cei, dar mai exista si alti autori care imi plac foarte, cum ar fi: Lev Tolstoi, George Orwell, Kurt Vonnegut, John Grisham, Aldous Huxley, Frank Herbert, Amelie Nothomb, Alexandr Soljenitin, Emily Bronte, Margareth Mitchell, Agatha Christie, Eoin Colfer etc.

Voi incerca sa ma adun si sa scot un top cu ale mele carti preferate, dar mi-e teama ca as ajunge la top 100, pentru ca nu ma lasa inima sa renunt la una sau la alta. Voi vedea ce si cum. Pana atunci, lectura placuta!

4 gânduri despre “10 dintre autorii mei preferati – si altii

  1. 9 si 8 se numara si printre preferatii mei, cu King deasupra tuturor (stiu ca nu e tocmai ‘telectual, dar ce sa-i fac daca astea sunt placerile mele. Vinovate). Rebreanu a fost o mare surpriza si periodic revin la el cu mare placere, e adevarat ca in ultimul timp prefer nuvelele sale. Iar Dostoievski…. nu prea gasesc nimic de spus. E Dostoievski pana la urma.

Lasă un răspuns

