10 motive sa nu-mi placa sarbatorile

Nu-mi plac sarbatorile! Nu pot sa spun ca mi-au placut vreodata, singurele lucruri care-mi placeau erau dulciurile si cadourile. Cu timpul, am crescut si cadourile nu au mai venit, si mi-am dat seama de inutilitatea sarbatorilor.

Totul mi se pare o risipa de efort si nervi, de bani si neuroni, de timp si spatiu. Agitatie, eforturi supraomenesti, mirosuri si traditii… Ah… nu-mi plac sub nici o forma.

Urmeaza cateva motive pentru care nu-mi plac sarbatorile, pur personale, pur subiective. Este doar parerea mea, din cate stiu eu pana acum, neimpartasita de altii.

Asadar, motive pentru care nu-mi plac sarbatorile:

10. daca o persoana are multi bani, se simte datoare sa cheltuie mult, ca sa arate celor din jur ca-si permite, si doar asa cere datoria de om bogat, nu?; daca traiesti pe picior modest, iti cheltui tot salariul pe o luna ca sa cumperi carnuri si alcool, sa chemi jumatate de neam la tine la masa, ca deh, daca tot ai, musai sa imparti cu rudele, iar ceea ce ramane este o scurta lupta pentru supravietuire, pana la leafa urmatoare; daca esti sarac si abia iti permiti 3 felii de carne pentru masa de sarbatori (ca sa nu mai pomenesc bradul de Craciun sau ouale rosii de Pasti), sarbatorile sunt doar un alt prilej pentru a te simti deprimat ca nu ai mai mult.

9. prietenii mei pleaca la sat de sarbatori, si ma trezesc ca bantui de una singura orasul, in asteptarea terminarii sarbatorilor

8. timp de cateva zile, ¾ din viata de oras e inchisa, sau in concediu de sarbatori

7. sunt un motiv in plus pentru comercianti sa urce preturile pana la stele

6. sunt un motiv “legal” pentru barbati sa se imbete ca porcii

5. sunt un motiv “legal” pentru femei sa manance cat 5 persoane

4. cel si cel mai rau ma enerveaza ca de sarbatori, toate rudele isi aduc aminte de mine; ce daca uita cum ma cheama in celelalte 300 si ceva de zile nesarbatorite, dar atunci cand e rosu in calendar, musai sa fiu sunata. Pentru ca asa cere traditia… Mda…

3. nu suport mesajele de sarbatori! Toate care incep cu “Fie ca lumina…” ajung in folderul delete fara sa fie citite; noroc ca mi-am educat prietenii sa-mi evite numarul de telefon cand e vorba de astfel de mesaje.

2. trebuie sa explic, de fiecare data, in fiecare an, de ce nu vreau sa merg la biserica de sarbatori. Nu stiu de ce e asa de greu de inteles ca nu ma pasioneaza statul pana la 3 noaptea in fata bisericii ca sa astept o lumina de la o lumanare aprinsa cu bricheta. Pur si simplu nu ma pasioneaza. La fel cum nu tin post, pentru ca oricum, in cel mai rau caz, mintea mea e pacatoasa, nu bietul corp care face ce-i dicteaza piticii din materia mea cerebrala. Si nu, nu vreau sa merg sa colind, si nu, nu vreau sa merg cu plugusorul, si nu, nu vreau sa stau 6 ore in biserica sa asist la o slujba tinuta de un preot mult prea plictisit. Multumesc, dar prefer sa dorm.

1. nu-mi place agitatia din bucatarie. Se prepara n-spe mii de feluri de mancare, si sunt convinsa ca nu doar in bucataria mea, care nici macar nu vor fi mancate integral. Dar traditia cere sa fie, asa ca se face. Desi nu cer niciodata cozonaci, sau sarmale, sau friptura (toate traditionale ?!), sunt obligata sa ajut la facerea lor, si mai sunt si certata ca nu vreau sa mananc. Toata ziua e plina de faina in toate partile, carne sub si in toate formele, blaturi, stafide, zahar si pe geamuri, daca se poate, si nu in ultimul rand, oua. Oua de Pasti, oua de Craciun pentru prajituri, oua in ciorba, oua in blaturi, oua in mancaruri. De 100 de ori oua. Bietele gaini… Si cea mai ciudata si curioasa parte este ca femeile, pentru ca evident numai ele se ocupa de tot, la finalul zilei sunt atat de obosite incat nici macar sa manance nu le mai vine, dar mai sa se bucure de petrecerea pregatita de barbatii aburiti de la vinul ala rosu si palinca de la tara.

Si sunt sigura ca mai sunt si altii care gandesc la fel ca subsemnata, dar, la fel ca si mine, sunt prinsi in aceasta turma macabra de facut lucruri pe care nu vrei sa le faci, doar pentru ca toti ceilalti le fac.

Lasa, cresc eu mare…

7 gânduri despre “10 motive sa nu-mi placa sarbatorile

  1. nu-ti place sa mergi cu colinda? :O tu n-ai avut copilarie adevarata ;)) eu de vreo 3-4 ani caut oameni dispusi sa mearga cu colinda alaturi de mine. asa, just for the fun of it😀

  2. As mai adauga un motiv la cele scrise de tine: faptul ca toata lumea are pretentia sa fii bine-dispus (ca deh, atmosfera de sarbatoare), sa te gatesti si sa „socializezi” chit ca nu ai niciun chef de asta.
    Din aceasta perspectiva sarbatorile mi s-au parut mereu incredibil de false; prea multă veselie forţată. zgomot, mizerie şi… pretexte pentru betii.

  3. Pe mine ma sufoca efectiv sarbatorile si vizitele interminabile obositoare ale rudelor cu care nu am nimic in comun. Ma enerveaza si mai tare sarbatoarile daca sunt singura , atunci ma simt fustrata , singura parasita . Ma enerveaza pentru ca sarbatorile sunt o obligatie sociala.

  4. Radu Dumitru

    Chiar daca sunt o persoana foarte credincioasa, mi se pare ca sarbatorile sunt extrem de fortate, atat din punct de vedere social, economic, traditional, familial, bisericesc etc.

    Motivul pentru nu suport sarbatorile sunt cuvintele „asa se face”.. Toata lumea trebuie sa fie vesela, sa bea si sa manance, sa felicite toate neamurile false, care te barfesc pe la spate, pentru ca asa se face..

    Si un motiv pe care tu l-ai notat, depinde de om: nu suport muzica populara care se difuzeaza in mod excesiv in perioada sarbatorilor pe toate posturile tv.. ce-i mult strica

Lasă un răspuns

