Timeline

Titlu original: Timeline

Autor:  Michael Crichton

Serie:  –

Editura:  Arrow Books, United Kingdom 2006 (nu am gasit poza cu editura din care am citit)

Anul aparitiei: 1999

Buna de citit cand: vrei sa calatoresti in timp

Intotdeauna am sustinut ca nu m-am nascut in secolul care trebuie. De obicei nu dau exemplu de secolul in care as fi vrut sa ma nasc, pentru ca le-as lua pe toate la rand, inainte si dupa nasterea unui anumit rock star. De aceea, o masina a timpului ar fi excelenta pentru mine, dar daca a fost inventata, cineva o tine ascunsa bine, iar daca nu, pai, sper sa se inventeze cat traiesc eu.  Un lucru stiu sigur, m-as gandi de doua ori inainte sa-mi doresc sa calatoresc in anul 1357. De ce? Pai… in mare, cartea aceasta e raspunsul.

Un grup de genii inventeaza masina timpului, ascunsi sub o corporatie de miliarde de dolari. Un grup de arheologi lucreaza pe un site francez, pentru a descoperi si reconstrui castelul Castelgard si castelul La Roque, finantati de corporatia geniilor. Prin imprejurari dubioase, seful acelor arheologi ajunge in anul 1357, pe acelasi teritoriu, si trimite un mesaj de ajutor in viitor. Cum, necum, un grup de 4 arheologi sunt rugati sa mearga in acel an, sa-l salveze pe respectivul profesor. Apoi urmeaza 39 de ore de suspans, calatorii in timp, limbaj vechi, obiceiuri vechi, crime fara numar, pasaje secrete si multa, multa, incredibil de multa actiune. Breathtaking a fost totul!

Am savurat cartea in cateva ore, cu dependenta caracteristica mie. Am uitat sa mai dorm, sa mananc, sa ies din casa. Cartile astea o sa ma transforme intr-o antisociala mai mare decat sunt deja! Partea trista (dar intr-un fel buna) e ca nu mai am decat o carte de-a ilustrului Crichton, si anume Airframe. Probabil o voi termina in maxim o zi, cu multe pauze. La biblioteca nu gasesc carti de-ale lui, ceea ce ma enerveaza la culme. Daca nici in librarie nu gasesc… va trebui sa fac o excursie pana in Marea Britanie!😀

In afara de actiunea propriu zisa, nu sunt prea multe lucruri diferite in cartile lui Crichton. Toate sunt excelent realizate, pline de actiune si suspans, care te tine cu sufletul la gura, toate au limbaj curat, totul e pe inteles etc. Nu am ce sa-i reprosez, chiar nu am. Este impecabil!

Am de remarcat doar ca Timeline, la fel ca Prey, te prinde inca de la inceput, ceea ce nu prea s-a intamplat la State of Fear sau Next, si faptul ca, pe tot parcursul cartii, nu am incetat sa ma mir. Eram intr-o continua mirare, in primul rand de faptul ca tehnologia existenta in momentul de fata chiar ar putea fi extrem de avansata, dar noi, lumea de rand, sa nu stim despre asta, si in al doilea ca oamenii au putut evolua atat de mult de la salbaticismul prezent in secolele 13-14, pana la modernismul de azi.

Un alt lucru pe care l-am sustinut, a fost ca daca m-as fi nascut in locul sau tipul nepotrivit, as fi murit foarte repede. Motivul: ca nu pot sa tac si sa suport, pentru ca simt nevoia sa ma revolt impotriva faradelegilor. De exemplu, daca m-as fi nascut si as fi trait in Castelgard in anul 1357, ori m-as fi tuns scurt si as fi trecut drept barbat, ca sa am influenta necesara sa schimb lucruri, ori as fi murit decapitata de un knight pentru ca am incercat sa apar babuta pe care o jefuiau sau pentru ca a scris un articol care acuza regimul. Oh well, intr-un fel, parca ma bucur ca m-am nascut acum (ma rog, nu chiar) si aici, intr-o tara care macar se da democratica, si ca inca mai pot sa ma exprim liber.

Pfff, cata filosofie pe marginea cartii. Na, ca sa vedeti ce ganduri induce aceasta carte. Mi-a placut tare! Are vanatoare de comori, oarecum, are lupte intre feudali, are istorie, are cultura, are intriga si suspans, are sacrificiu, are oameni descurcareti si oameni mai putin descurcareti. Ce sa mai, chiar are de toate! Si partea mea preferata a fost ultimul capitol, cand cei intorsi in timpul lor descopera mormantul celui ramas in 1357. A fost emotionant….

Of, vreau sa mai citesc odata cartea! (Marturisesc ca tocmai am recitit ultimul capitol)

Mes compaingnons cui j’amoie et cui j’aim…

Me di, chanson

Un gând despre “Timeline

  1. Hei, tocmai ti-am citit articolul despre aceasta carte. De curand am vazut filmul si mentionez ca nu stiam despre existenta ei, abia astept sa o citesc. Intrebarea mea e daca intradevar exista in istoria secolului 14 batalia asta de la La Roque si madame Claire etc., pentru ca pe google nu am gasit nimic. Cat despre cat de razvratita ai fi fost la 1357, nu sunt sigura pentru simplul fapt ca atunci femeiile erau considerate si se considerau un fel de animale de companie ale barbatiilor, si ai fi crescut cu aceasta mentalitate despre tine. Nu cred ca ti-ai fi dorit mai mult, pentru ca ai fi considerat ca nu iti trebuie mai mult, sau ca nu meriti mai mult. Sigur, noi putem doar sa presupunem…nu vom stii niciodata cu adevarat cum ne-am fi simtit daca traiam atunci.

Lasă un răspuns

