Prey

Titlu original: Prey

Autor:  Michael Crichton

Serie:  –

Editura:  Harper, London 2006

Anul aparitiei: 2002

Buna de citit cand: te pasioneaza nanotehnologia

HOME

De 3 zile, de cand am terminat de citit cartea, ma tot straduiesc sa gasesc un epitet care sa descrie suficient de bine aceasta carte. Nu am gasit. Se pare ca excelent nu are superlativ. Nici genial sau superb. Anyway, faptul ca a depasit Anna Karenina in clasamentul meu, si se situeaza imediat sub Harry Potter, ar trebui sa descrie suficient de mult maretia acestei povesti. Ah, si am citit-o in 7 ore, aproximativ. M-a costat un chiul de la facultate si putine ore de somn.

De altfel, nu sunt sigura, dar cred ca e o problema ca atunci cand prietenii ma suna sa ies in oras, ii refuz, pe motiv ca vreau sa termin cartea de citit.

DESERT

Deci, sa o luam cu inceputul… un tip, Jack, care are grija de cei 3 copii, pentru ca a fost concediat, si acum sotia lui, Julia, aduce bani in casa. Dar sotia sa incepe sa se comporte ciudat, Jack suspecteaza o aventura, dar ea se poarta si mai ciudat. Se includ obiecte noi, personaje reale sau nu, evenimente dubioase pe care unii sceptici le-ar putea numi coincidente. Totul culmineaza cu accidentul dubios al sotiei sale. As putea spune ca dubios e cuvantul de baza in aceasta carte. Anyway, ajunge sa accepte un post de munca la aceasi firma cu a Juliei, si deci pleaca in desert. Unde descopera ce? Un experiment militar nanotehnologic scapat de sub control. Se pare ca, mai nou, se pot crea fiinte “electronice”, cu memorie, care invata sa se adapteze, ba chiar sa se inmulteasca. Problema e ca au fost programate sa atace. Si cine a facut programul de baza? Jack, evident. Unii mor, altii sunt morti deja dar nu-si dau seama, nanotehnologia ataca, toata lumea inseala pe toata lumea, haos, armata, dezinfectie, nisip, virusi, si multe altele fac deliciul lecturii, care m-a tinut absolut captivata de la prima pagina pana la ultima.

NEST

Actiunea a reprezentat cam 90% din motivul pentru care ador aceasta carte. Restul ar fi 10%, pentru ca autorul prezinta faptele intr-un hal, incat chiar ai impresia ca maine-poimaine afli despre acest experiment la TV. Ma intreb daca nu a reusit cineva deja asa ceva, adica un robot rational care se poate adapta la viata omului. Poate Michael Crichton e noul Jules Verne. Dar sincer, sper ca nu. Probabil ca as supravietui atacului acestor hmmmm…. sa le zicem fiinte, dar m-as plictisi singura in lume.🙂

De asemenea, este prima persoana care chiar m-a facut sa ma gandesc cu nostalgie la faptul ca probabil trebuia sa merg si eu la Politehnica, sa programez si eu chestii interesante si complicate. Partea buna e ca mi-a trecut repede, si am de gand sa ma multumesc cu ce programeaza altii pentru mine. Nu de alta, dar nu stiu cate erori involuntare ar suporta lumea asta din partea mea. Hmmmm….

Stilul este alert, te tine tot timpul cu garda sus, de nici nu ai timp sa respiri (ceea ce e stupid, pentru ca totusi citesti o carte, nu alergi 10 km). Am avut ceva probleme cu cititul termenilor tehnici in engleza, ma rog, nu cu cititul, ci cu intelesul. Dupa cateva incercari, am preferat sa incerc sa deduc la ce se refera, ca sa nu treaca actiunea pe langa mine.

PREY

Initial, am crezut ca acest titlu se refera la verbul to pray, a te/se ruga (ceea ce e stupid, avand in vedere ca se si scrie altfel), abia dupa ce am citit cateva  zeci de pagini, am realizat ca e vorba de substativul prey, adica prada. Mda, si eu ma intreb cum am ajuns pana la varsta asta. Si in caz ca va intrebati, prada era chiar omul, oricine ar fi fost el. Freaky!

De altfel, desi am mai citit inca 2 carti de acelasi autor, trebuie sa recunosc ca aceasta este prima care m-a prins inca de la inceput. Adica din jurnalul lui Jack, efectiv inainte sa inceapa povestea propriu zisa. Adica… damn!

Si azi am aflat ca Michael Crichton a murit in 2008… in egoismul meu, singurul lucru pentru care mi-a parut rau a fost ca nu o sa mai scrie alte carti superbe. RIP.

Drept incheiere, am inceput sa citesc Timeline, pe care probabil  o termin in urmatoarele 2 ore. Incep sa-mi fac probleme pentru ca mai am doar o carte de-a lui, dar sper sa le gasesc pe restul la biblioteca, avand in vedere ca ce am citit pana acum sunt ultimele lui carti publicate.

Lasă un răspuns

