Arheologul si misterul lui Nefertiti

Titlu original: L’archéologue et le mystère de Néfertiti

Autor:  Pierre Boulle

Serie:  –

Editura:  Humanitas, Bucuresti 2007

Anul aparitiei: 2005 (atunci a fost descoperit)

Buna de citit cand: te plictisesti

Marturisesc ca am inceput sa citesc cartea cu gandul ca va fi o, scuzati-mi expresia, porcarie. Are genul ala de titlu care te duce cu gandul la nu stiu ce traire interioara a cuiva, probabil arheolog, care simte o schimbare cauzata de ceva sau cineva care are legatura cu Nefertiti. Ma rog, am citit multe alte carti care aveau un titlu pompos si erau asa… penibile. Dar aceasta nu.

E vorba de un tip care calatoreste in Egipt, cunoaste un arheolog, si impreuna, decid sa se intoarca la Cairo, din Luxor, cu avionul personal al primului. Cu anumite peripetii, ambii ajung sa se semi-prabuseasca cu avionul intr-o pestera falsa dintr-un munte, unde descopera un posibil mormant al lui Nefertiti, cu multe alte detalii dubioase. Si asa se pun ei pe dedus ce s-a intamplat mai exact acolo. Chiar daca totul se bazeaza in mare parte pe intuitita arheologului, este destul de palpitant. Se pare ca era un complot de a o ucide pe eretica Nefertiti, care nu mai e dus pana la capat.

Chiar daca uneori a fost un pic prea tras de par si prea intuitiv, totusi a fost o lectura interesata, care m-a tinut in garda o vreme, mai ales cand am aflat ca e loc si de Tutankhamon (nu cred ca voi invata vreodata sa scriu numele acestui individ). Sunt foarte curioasa daca ce scrie pe acolo prezinta si un adevar istoric, pentru ca mare parte din detalii nu le-a gasit in material documentar pe care l-am citit/vazut eu pana acum. Voi verifica!

Cartea se citeste repede, dar datorita dialogurilor luuuungi, de multe ori mi s-a dus mintea pe alte plaiuri. Un alt minus a fost ca uneori nu intelegeam ce se intampla pentru ca nu era explicat clar. Ca si cum ar lipsi cuvintele de legatura sau semnele de punctuatie dintr-o fraza foarte lunga. Cam greu de pus cap la cap, nene Boulle care ai scris si Planeta maiutelor.

Alte lucruri nu prea mai am de spus… Merge de o citire cartea, dar nu provoaca dependenta.

Lasă un răspuns

