Mama noapte

Titlu original: Mother Night

Autor:  Kurt Vonnegut

Serie:   –

Editura:  Polirom, Iasi 2004

Anul aparitiei: 1961

Buna de citit cand: vrei o altfel de poveste despre nazism

La fel ca dupa prima lectura marca Vonnegut, iar am ramas fascinata. Nu pot sa spun ca scrie nu stiu cum, sau se exprima in nu stiu ce fel, pur si simplu are acel ceva care ma atrage. Aproape ca Aldous Huxley. Aproape.

Mama noapte este o poveste a unei alt fel de victime ale nazistilor. Howard W. Campbell, Jr., un spion american, stabilit in Germania, care comenteaza despre evrei, la modul cras, ca sa nu fie recunoscut. Si ajunge sa fie urat de ceilalti, care nu sunt nazisti. Foarte interesanta povestea.

Chiar daca e povestita la persoana I, este foarte interactiva, si chiar daca personajul nu are cea mai buna coerenta in gandire, totul se intelege. Modul in care este povestit, cu senintate, uneori nostalgie, simplu, fara drame, este foarte foarte tare. Asta mi-a placut cel mai mult si la Barba-Albastra, prima carte de Vonnegut ce am citit-o.

Adevarul e ca m-am saturat de carti despre Hitler si macelul lui. Nu sunt de acord cu el, hell no, dar parca toate povestile, deci fictiunile, au acelasi subiect: oameni prinsi, care fie mor gazati fie scapa si traiesc fericiti pana la adanci batranete. Nu stiam la ce sa ma astept cand am luat cartea, pentru ca ultimul paragraf nu era prea relevator, dar am luat cartea dupa autor. Si bine am facut, pentru ca nu e o poveste clasica despre nazisti. Ba mai mult, mare parte a actiunii e in SUA.

Sper ca urmatoarea carte pe care o voi citi de la acelasi autor sa fie Hocus Pocus. Nu stiu exact de ce, ca nu stiu despre ce e vorba in ea, dar asa mi s-a pus mie pata, si gata. Oh well, oricum o sa ma multumesc cu orice alta carte de acelasi autor. Din fericire, la carti nu sunt mofturoasa😀

P.S.: Autorul dedica aceasta carte lui Mata Hari. Very interesting…

3 gânduri despre “Mama noapte

Lasă un răspuns

