Un roman in noua scrisori

Titlu original: Роман в девяти письмах

Autor:  F.M. Dostoievski

Serie:  –

Editura:  format eBook

Anul aparitiei:  1847

Buna de citit cand: iti place umorul negru

Trebuie sa recunosc ca am fost destul de reticenta la povestea asta, pentru ca mi se parea prea scurta ca sa fie ceva cu adevarat calitativ, fie el si marca Dostoievski, si pentru ca era in scrisori. Totusi, avand in vedere ca este vorba doar de 9 scrisori, am zis ca pot. Si am putut!

In principiu, este vorba despre doi prieteni, intre care are loc un imprumut banesc, desi detaliile sunt destul de vagi. Ideea principala e ca debitorul il evita pe creditor, iar acestia comunica prin scrisori. Scrisorile sunt foarte amuzante, privite din punctul de vedere al umorului sec, si din pacate cu mult prea putine detalii, dar care totusi reusesc sa redea un fir epic bun. Finalul mi-a placut enorm; practic, i-a facut pe cei doi fosti-prieteni-acum-rivali prosti pe fata, si incornorati, ca sa ma exprim mai politicos. Sau nu.

Nu sunt prea multe alte lucruri de zis, pentru ca fost totul foarte scurt, dar de calitate. Dupa cum spuneam, marca Dostoievski.

Lasă un răspuns

