Asociatul

Titlu original: The Associate

Autor:  John Grisham

Serie:   –

Editura:  Rao Class, Bucuresti 2009

Anul aparitiei: 2009

Buna de citit cand: vrei sa scapi de un santaj

Pfff, ce-mi place omul asta! Pe langa faptul ca da cu mine de toti peretii (intelectual vorbind), ma face sa ma gandesc foarte serios la drumul pe care incerc sa-l urmez in viata. Nu sunt atat de absurda sa ma gandesc ca mi s-ar putea intampla si mie asa ceva (nu sunt chiar atat de speciala), dar totusi, ideea ca s-ar putea, ma nemultumeste. Inca un lucru ciudat: desi nu este o carte plin de filosofii pe care trebuie sa le deduci de 5 ori ca sa le intelegi (lucruri care nu mi-au placut niciodata), ma pune pe ganduri serioase, existentialiste si altele, care nu tin de persoana mea. E bun tipul, din moment ce reuseste sa ridice intrebari la teme pe care nu le abordeaza direct. Sau poate sunt doar eu ciudata…

Asa, subiectul acestei carti e cat se poate de simplu, si unul dintre putine care pot fi rezumate intr-o singura fraza: un tanara avocat este santajat de un om pentru ca extrage informatii confidentiale de la o firma mare de avocatura, intr-un anume caz. Na, o fraza! Evident ca totul este mult mai complicat, ca altfel ar fi o carte de 10 pagini, ceea ce nu e. Au loc tot felul de descinderi, secrete, crime, sex, drugs and rock’n’roll, de toate!

La un moment dat ma temeam ca o sa ma apuce paranoia ca sunt urmarita pe strada (avand in vedere ca primele 5 zile dupa ce citesc o carte sunt critice, pentru ca totul este posibil!). Dn fericire am uitat de partea cu urmaritul, si m-am multumit cu planul pentru urmatoarea sa carte pe care am de gand sa o citesc.

Inainte de ultima remarca, trebuie sa precizez ca am sustinut sus si tare ca mie nu imi plac filmele sau cartile care au un final clar si sigur, pentru ca de obicei ce e mai interesant se intampla chiar dupa acel final. Ei bine, de ceva vreme am ajuns la concluzia ca vreau sa aflu finaluri. Vreau sa stiu daca Inception se termina in vis sau in realitate, vreau sa stiu daca Betty si Daniel traiesc impreuna pana la adanci batraneti, vreau sa stiu cum se termina aceasta carte! E frustrant sa nu stiu, si nu inteleg de ce nu am observat asta pana acum!

Trecand peste toate acestea, personajul principal nu mi-a placut (ce noutate…). Prea vrea el sa fie erou, sa suporte de toate pentru binele tuturor. Mi se pare asa orgolioasa decizia lui. Adica… totul se poate rezolva si  nu trebuie neaparat sa se rezolve pe cai ilegale, cum ar fi sustragerea de informatii confidentiale. Adica, oricare ar fi consecintele, inca mai sunt de parere ca odata spus adevarul cui trebuie, lucrurile se vor rezolva de la sine. Cei santajati mi se par niste lasi. Oare eu cum as reactiona intr-o situatie asemanatoare? Eh, sper ca nu voi afla.

In concluzie, acest produs poate fi cumparat sau imprumutat. Se recomanda a se citi integral. In caz de efecte secundare, mai cititi o data.

2 gânduri despre “Asociatul

  1. La fel am si si eu citind postarea ta, pff ..de cand n-am mai citit nimic de John Grisham🙂 .Era o vreme cand devoram cartile lui, alaturi de cele ale lui John Saul.

Lasă un răspuns

