Next

Titlu original: Next (citita in engleza)

Autor:  Michael Crichton

Serie:  –

Editura:  Harper, Great Britain, London 2007

Anul aparitiei:  2006

Buna de citit cand: esti pasionat de genetica

Pfoai, ma omoara omul asta cu intrebarile! E ca si cum m-ar pune intr-un mixer, m-ar lasa sa ma invart 2 ore, apoi m-ar trimite la plimbare pe autostrada. Din nou, iar sunt in ceata deasa, si-mi pun atatea intrebari al caror raspuns poate fi atat de real. Din pacate nu stiu atat de multe despre genetica, gene, doctori, cercetare medicala bla bla, si poate de asta cand am citit cartea ma tot gandeam daca e posibil asa ceva, daca s-a incercat asa ceva, daca se poate, pe viitor, sa se reuseasca tot felul de anomalii genetice.

Eh, pana una alta, povestea asta este breathtaking. M-am gasit prinsa in poveste tot dupa primele 200 de pagini, poate si pentru ca sunt multe povesti separate, dar cu un punct comun, si anume BioGen, o companie care se ocupa cu cercetarea genetica. Dupa cum spuneam, faptul ca povestile erau rupte, multe si complexe, citindu-le in limba engleza, care oricat de bine as intelege-o eu, tot nu e limba mea materna, m-a derutat de multe ori si pierdeam sirul actiunii, mai ales daca intrerupeam cititul cateva zile. Am observat ca ajuta daca recitesc primul capitol, toate se leaga mai bine in capul meu.

Dar cu toate acestea, ultimele 200 de pagini m-au tinut cu sufletul la gura! Atata actiune, aventuri, animale care vorbesc, situatii inedite etc etc si tralala, m-au obligat sa stau cu cartea in mana ore intregi (iar acum trebuie sa-mi port din nou fasa elastica pentru ca mi-am sucit mana de la cum am tinut cartea…).

Sunt mult prea multe scenarii diferite implicate in acelasi curs narativ ca sa poata fi descris in cateva randuri, dar, in principiu, totul se invarte in jurul animalelor modificate genetic care vorbesc, inseminarea animalelor cu substanta genetica umana, gene care imbatranesc, gene care te imbolnavesc, gene gene si iarasi gene. Cred ca nu o sa ma mai uit pe Discovery o vreme…

Oricum, e linistitor gandul ca pe viitor se poate evolua atat de mult incat sa se ajunga la vindecarea anumitor boli acum considerate incurabile. Inca nu stiu ce parere am despre animalele care vorbesc si pe care oamenii de stiinta incearca sa le umanizeze cat mai mult posibil. Nu m-am gandit prea mult la acest subiect pana ce nu am citit aceasta carte. Nici macar nu pot sa-mi dau seama daca e etic sau nu.

Mi-a placut foarte mult si fraza de inceput a cartii:  This novel is a fiction, except for the parts that aren’t. Mi s-a parut amuzanta pe alocuri, ba chiar am izbucnit in ras de cateva ori. Umorul e negru, si e preferatul meu! Mai ales partea in care blondele sunt pe cale de disparitie. De fapt, toate articolele au fost amuzante. Ce imaginatie!

Norocul meu ca mai am inca 3 carti de acelasi autor care abia asteapta sa fie citite, si multe altele pe care inca nu le am la indemana, dar care exista, undeva, acolo…

4 gânduri despre “Next

  1. justanangel

    Ciobby: Da, ma ccidentez de la citit… Si nu, parintii nu m-au pus niciodata sa-mi fac temele (decat atunci cand am luat 3 la fizica), pentru ca invatam si-mi faceam temele de plictiseala, pana cand m-a prins invatatul, si asa a ramas😀

    Cristian Gindiceanu: Puternic puternic! Sper sa continui asa😀

Lasă un răspuns

