Orient, Occident

Titlu original:  East, West

Autor:  Salman Rushdie

Serie:  –

Editura:  Polirom, Iasi 2008

Anul aparitiei:  1994

Buna de citit cand: vrei sa vezi cum scrie un scriitor condamnat la moarte

Este prima carte scrisa de Rushdie pe care am citit-o, si aveam asteptari foarte mari, avand in vedere cat de controversat este autorul. Din pacate, nu stiu sigur daca imi place sau nu cum scrie acest autor, de aceea ma vad nevoita sa mai citesc din cartile lui, mai ales Versurile satanice.

Este o carte de povestiri, poate de asta nici nu am putut sa-mi dau seama exact cat de mult mi-ar putea placea sau nu autorul, si mie in general nu prea-mi plac povestirile. Prefer oricand romanele.

Chiar daca nu se poate observa cu usurinta, am avut un sentiment constant de perversitate citind povestirile lui, si un fel de umor macabru. Nu stiu exact ce a vrut sa spuna prin aceste povestiri, avand in vedere ca multe dintre ele mi se pareau fara sens.

Cartea e structurata pe 3 parti mari, Orient e prima, urmata de Occident si Orient, Occident. Trebuie sa recunosc ca cele din Orient si ultima din Orient, Occident mi s-au parut cele mai interesante, in rest… am avut dificultati in a intelege exact despre ce e vorba acolo. Ca si stil de a scrie… sincera sa fiu nu am cu cine sa-l compar. E curat, insa, dupa cum am mai spus, am avut acel sentiment constant ca tot ceea ce citesc mascheaza o perversitate macabra, si nu de ordin sexual.

Nu sunt prea multe alte lucruri de zis despre aceasta carte. Astept sa citesc si un roman de-al lui, sa vad in ce tabara ma voi situa.

Lasă un răspuns

