Cititorul din pestera

Titlu original: O Anibaleitor

Autor: Rui Zink

Serie:  –

Editura: Humanitas, Bucuresti 2008

Anul aparitiei: 2006

Buna de citit cand: vrei sa-ti convingi copiii sa citeasca

Da, deci, ma indoiesc ca autorul a vrut ca aceasta carte sa fie una pentru copii, dar sincer, este. Un pic mai inteligenta ce-i drept, un fel de carte care nu trateaza copii ca pe niste copii, ci ca pe niste mici adulti. Asta daca ar fi o carte pentru copii, ceea ce eu cred ca este.

Asa cum scrie si autorul la final, povestea are multe inspiratii din alte opere, cum ar fi Moby Dick, King-Kong si, evident, seria Hannibal Lecter (O Anibaleitor). Mi se pare bine sa te inspiri din alte opere, bune de altfel, dar parca ar avea nevoie de ceva mai multa imaginatie personala.

Povestea e despre un animal paros care locuieste intr-o pestera, si traieste pentru a citi carti. Si, ma rog, mananca oameni. Mi se pare destul de prost construita, si greu de inteles. Uneori, chiar aveam impresia ca-i lipsesc capitole. Asta mi-a placut cel mai mult, ideea ca cineva, undeva in lume, chiar si-un monstru care traieste intr-o pestera si mananca oameni, este pasionat de citit. Subiectul e unul destul de comercial,  ceea ce nu m-a incantat prea tare, dar avand in vedere ca din cand in cand imi mai permit cate-o ipocrizie, eh, a fost ok.

Si totusi nu inteleg de ce o persoana matura ar citi aceasta poveste. Eu am citit-o… Hmmm….

Un citat mi-a placut foarte mult, doua de fapt: unul ca e foarte deep, altul ca e amuzant si, oarecum, satiric.

„Ce naiba, am fi folosit cloroform, daca ar fi fost deja inventat.”

„Intr-o zi, tinere si descreierat amic, vei invata ca lucrurile cele mai importante in viata sunt cele care nu servesc la nimic.”

Lasă un răspuns

