Un tip mortal

Titlu original: This charming man

Autor:  Marian Keyes

Serie:  –

Editura:  Polirom, colectia Chic, Bucuresti 2009

Anul aparitiei: 2008

Buna de citit cand: te indragostesti de politicieni

Am terminat de citit cartea asta luni, dar din lipsa timpului, nu am apucat sa si scriu despre ea.

A fost o carte faina! Cea mai tare chick-lit ce am citit-o ever! Poate pentru ca a avut un subiect mai serios, controversat si de actualitate; cu alte cuvinte, violenta in familie, travestiti, politica si altele. Deoarece totul e povestit din punctul de vedere a 4 femei, voi scrie despre fiecare in parte, pentru ca au povesti speciale, si la final voi mai adauga una, care desi nu a avut capitole separate, a contat mult in dezvoltarea povestii.

„Paddy de Courcy, deputat al Partidului Noua Irlanda, se insoara, iar patru femei sunt zguduite pana in adancul fiintei lor de o asemenea veste. Incarcat de cele mai profunde emotii si de un umor nebun, noul roman al lui Marian Keyes va starni valuri de aplauze.” Aceste cuvinte stau scrise pe spatele cartii, si autorul este Sunday Tribune.

Let there be words!

Lola – asa „pe alocuri”  –  e o stilista, care a fost iubita celebrului Paddy tip de un an jumatate, daca imi aduc eu aminte bine. Tipa in sine e foarte draguta, cu o slujba care-i place, cu bani si relatii peste tot, si prieteni foarte buni. Si tot ea afla de celebra casatorie de pe internet, cat timp inca era cu Paddy. Destul de aiurea, daca ma intrebati pe mine. Viata ei se dezvolta interesant pana in final, alaturi de gasca ei de prieteni travestiti, dar cand afli ce a facut pana atunci, respectul scade treptat, dar sigur. S-a lasat batuta, umilita, arsa cu tigara si altele de catre aceasta iubire a vietii ei. Primul instinct feminin (pe care, din pacate, il am si eu) a fost sa o compatimesc, sa ma gandesc la biata fata, si sa-l ocarasc pe Paddy. Ma gandeam ca probabil, daca as fi in locul ei, asa indragostita si dependenta emotional, as fi stat langa el, la fel ca ea. Apoi mi-am dat seama. Nu! Eu nu as fi stat acolo! E vina ei ca a fost maltrata atata vreme, e vina ei ca sta si accepta genul asta de porcarii. El e vinovat ca e violent si obisnuit sa aiba totul de-a gata, dupa o varsta; ea e doar proasta. Nu inteleg femeile de genul asta. Nu ai ce sta langa un om ce te loveste. Catrafusele impachetate si pa!  In fine, ma bucur ca viata ei a fost pusa pe linia de plutire in final.

Grace – asa „da”  –  e genul de femeie ce mi-ar placea mie sa fiu candva, in viitor. O jurnalista cu tupeu, ambitie si dorinta de a scoate la iveala adevaruri, ironica, sarcastica si rautacioasa, care stie sa se patreze draguta si adorabila pentru iubit. Relatia ei cu Paddy… nu a fost chiar o relatie, dar oricum, si ea s-a bucurat de regimul lui special, cu cicatrici incluse. Dar mintea ei a scos adevarul la suprafata, si tot ea a facut dreptate tuturor. Palaria jos!

Marnie – asa  „NEVER”  –  e sora geama a lui Grace, si prima iubita a lui Paddy. Cred. Din pacate, ea are cel mai mult de suferit, datorita problemei cu alcoolul. Banuiesc ca e o boala grea, dar se poate trece peste, doar sa vrei. In fine, cred ca si viata ei ajunge frumoasa in final, dar ma enerveaza ingrozitor personajul ei, adica genul ala de femeie, de om. Bun numai sa traga pe altii in jos, odata cu ei. Pacat.

Alice –  asa  „nu”  –  ea e the wife! Aia pe care toata lumea o uraste, aia de care Paddy se foloseste pentru ascensiune politica, aia proasta si credula, usor de manipulat si cu „fata de cal”. Mi s-a parut doar o femeie fara personalitate. Nu stiu cum, dar unii oameni parca cer sa-ti bati joc de ei, si ea mi se pare genul ala de om, iar Paddy… na, el e ascultator.

Dee Rossini – asa „DA”  –  ea e femeia a carei poveste nu este separata, dar cea mai tare tipa. E presedinta Partidului Noua Irlanda, si o femeie super-extra-mega tare! Paddy nu a lovit-o fizic, doar indirect si lateral, dar ii arata ea pana la urma who’s the man! I liked that!😀

Cam atata am avut de zis la personaje. Ma rog, asta si faptul ca nu le inteleg fascinatia fata de acest Paddy de Courcy. Pe langa faptul ca numele lui suna al naibii de amuzant, nu m-a dus cu gandul la nimic care sa-mi placa. Probabil trebuie sa vezi ca sa placi, dar na, tot nu mi-a facut o impresie prea buna. In fine, gusturile nu se discuta!

Limbajul e usor, amuzant, sarcastic+ironic, crud cand trebuie, dulce cand e momentul. E bine, bine. M-a facut de cateva ori sa ma gandesc ca parca nu m-as duce la practica si as sta acasa astfel incat sa o pot termina. Dar mi-am dat doua palme intelectuale si mi-am revenit. Iubesc sa citesc, dar ar cam trebui sa ma limitez strict la timpul liber. Sau ce-a mai ramas din el.

Per total, o carte inexplicabil de buna, ce te poate tine cu sufletul la gura. Ah, si deznodamantul e superb!!!

 

 

 

Un gând despre “Un tip mortal

  1. Pingback: Un tip mortal - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un răspuns

