Dragostea, si moartea, si valurile

Titlu original: Kekkon kinenbi sekitei shi to koi to nami to

Autor:   Yasushi Inoue

Serie:   –

Editura:   Humanitas, Bucuresti 2008

Anul aparitiei:   1950

Buna de citit cand: te intrebi la ce naiba foloseste iubirea

Ce lectura placuta! Am inceput cartea azi dimineata, pentru ca Rusoaica mi se pare absolut imposibil de citit. Este prima carte a lui Yasushi-san pe care o citesc.

Sunt 3 povestiri, care, intr-un fel sau altul, se rezuma la iubire. In prima este vorba despre un cuplu zgarcit, in a doua despre o luna de miere terminata prost, si ultima, care e preferata mea, despre doi sinucigasi.

Desi nu ai zice ca ar fi o carte care sa-ti lase un gust placut dupa ce o citesti, este. Nu sunt tocmai subiectele cele mai optimiste cele alese pentru povestiri, dar, cumva, sunt asezate si povestite in asa fel incat sa zambesti stupid si sa te gandesti ca ai mai descoperit o chestie noua pe ziua de azi. Este posibil ca acest ton optimist sa fie dat de ultima fraza a ultimei povesti:  Ce-ar fi sa traiesc? , desi sentimentul de happiness poate fi resimtit pe tot parcursul lecturii.

Si inca odata, trebuie sa afirm: japonezii sunt nebuni!

Acum ca m-am descarcat de ultima fraza, pot sa declar ca, desi i-am citit doar o carte, pot sa-l adaug pe Yasushi-san pe lista de scriitorii mei nebuni si geniali de origine nipona preferati. Trebuie sa schimb titlul la lista, deoarece cred ca pe acolo pe undeva se ascunde un pleonasm.

Ba chiar, dupa ultima povestire, mi-a venit si idee de o nuvela.

Cred ca ma voi apuca de Koto, orasul imperial a lui Kawabata. Tot am incercat eu sa o las pe finalul vacantei, ca un copil mic care-si lasa la finalul mesei leguma preferata; dar nu mai rezist! Trebuie sa o citesc!

Lasă un răspuns

