Mecanica inimii

Titlu original:   La mecanique du coeur

Autor:  Mathias Malzieu

Serie:   –

Editura:  Nemira, Bucuresti 2009

Anul aparitiei:  2007

Buna de citit cand: tocmai ai suferit din iubire

Vanez aceasta poveste de un an, si tot auzisem ca o are x, apoi y, apoi s-a pierdut, apoi a luat-o barza si alte minunatii, asa ca mi-am cumparat-o. Ma abtin de o luna sa pun mana pe ea, ca sa o citesc in vacanta, cand am timp si liniste sufleteasca. Numai ce am terminat-o.

E… e altfel, in sensul bun. Pare scrisa de un tanar cu deficit de atentie, care a suferit inca din pruncie dupa urma unei copile.

Si asa ajungem la Jack, personajul principal. Jack este un baietel, nascut cu inima inghetata, ca sa folosesc un termen plastic. In termeni normali, nu-i batea. Madeleine, vrajitoarea orasului, ii pune un ceas care sa-i tina loc de inima*, si cateva conditii, printre care: sa nu te indragostesti. Grea conditie pentru un om…

Evident, se indragosteste, fuge de acasa, isi gaseste de lucru, isi pierde iubirea etc. Sunt intamplari interesante, povestite intr-un mod pe care nu l-am mai intalnit pana acum, deci as indrazni sa spun original.

Ce mi-a placut foarte mult a fost introducerea unor personaje istorice si intamplari reale in cronologia povestii. De exemplu: intalnirea cu Jack Spintecatorul, ajutorul primit de la Georges Méliès, cel care a creat filmul Le voyage dans la lune, si care, de altfel, este considerat al doilea tatic al cinematografiei… sunt sigura ca mai erau personaje si fapte, dar nu mi le amintesc acum. Oricum, foarte interesant.

Cat de mult m-a enervat Acacia aia. Pfff, cand iubesti pe cineva nu te arunci in bratele primului fost iubit care-ti apare si-ti apleci urechile la vorbele lui mai degraba decat la omul iubit. Era o imatura!

Inca o chestie draguta in carte, a fost faptul ca, oficial, Jack cel cu inima cu cuc,  a fost inmormantat de 2 ori. Destul de fina subtilitatea autorului. Cred.

Oare daca as avea si eu inima cu cuc, ar canta cucu cand as fi prin preajma Lui?

* Prima data am scris: ii pune o inima sa-i tina loc de ceas. Cat de ciudat ar fi sa ai o inima adevarata de om pe noptiera, care sa te trezeasca dimineata sa mergi la lucru?

3 gânduri despre “Mecanica inimii

Lasă un răspuns

