3 iulie 2010 – Nunta

Nu vreau sa ma marit. Nu ma visez in rochie de printeso-mireasa, cu petrecere si bautura si torturi si alte chestii. Nu sunt religioasa si nu vad rostul unei casatorii religioase pentru toata viata, la bine si la greu, cu cineva de care probabil as divorta la un moment dat. Nu cred in cununia civila, pentru ca nu am nevoie de o foaie de hartie care sa afirme ca iubesc pe cineva si vreau sa-mi petrec viata cu acel cineva. Nu zic ca sunt lucruri rele, doar ca nu sunt pentru mine.

Si acum nici 10 minute, pe cand spalam vasele in bucatarie, am auzit clanxoanele masinilor de la o nunta. Am scos capul pe geam, sa ma uit si eu, ca tot omul (lucru pe care de obicei nu-l fac, dar azi sunt happy). Si am vazut o mireaso-printesa, care zambea fericita, tinand bine de rochia ei mare si pufoasa. Si apoi am vazut alte masini impodobite, in care oamenii discutau, razand, si simtindu-se bine, in drum spre, probabil, un restaurant. Am zambit si eu involuntar, si mai ca-mi venea sa claxonez de euforia ce mi-a fost transmisa de nuntasi, dar m-am intors la spalatul vaselor, cu un zambet gigant pe fata.

Nu sunt de acord cu nuntile, dar asta pare sa-i fericeasca pe ceilalti. Cel putin in mod teoretic. Si cum am invatat ca ceea ce mie nu-mi place nu este obligatoriu de neplacut si pentru ceilalti, m-am bucurat pentru ei.

Imi place sa vad oameni fericiti.

Mai ca-mi vine sa merg la o nunta…

4 gânduri despre “3 iulie 2010 – Nunta

  1. Radu

    Si pe mine ma lasa rece nuntile, botezurile, si in principiu procesiunile… De asemenea nu percep cum nu m-as plictisi sa-mi leg „destinul de cineva” o viata intreaga. Probabil ca dupa o luna as baga divort.

  2. justanangel

    @rochii de ocazie : da, corect, asa ar fi intr-o lume ideala. Dar lumea noastra nu e ideala, si 3/4 din oameni au instinctul de turma, si inima isi da cu parerea doar cu privire la partener (si nici acolo intotdeauna). Traditia mi se pare un mod de manipulare in masa.
    @Radu : unii sunt destul de masochisti incat sa-si lege destinul, si sa-l tina legat, chiar daca nodul e de mult sfasiat. Cel mai bun lucru la aceste „procesiuni” este oportunitatea de a te dezlantui fara sa-ti reproseze cineva ceva. Vorba aia : e fericit/a si se distreaza, atat.
    Uuu, am facut o rima😀

  3. ceea ce simti tu acum se numeste frica de realitate. Nunta este doar un capitol din viata noastra si nu trebuie neaparat sa fie cu petrecere, muzica, invitati si claxoane, ideea este ca mai devreme sau mai tarziu acest pas o sa il faci. Nu o sa conteze daca faci petrecere, daca are vreo importanta hartia de la starea civila, nu conteaza mancarea, nu conteaza restaurantul, tot ce conteaza este sa traiesti sentimentul ca ai langa tine persoana iubita si sa fii fericita. Nu trebuie sa arati aceasta fericire prin traditionala nunta, poti foarte usor sa mergi la primarie si apoi sa mergi la un gratar cu prietenii. Insa aceasta decizie va fi foarte greu acceptata de familie, si avand in vedere ca familia este cea mai impotanta in viata noastra si ai sa vezi dezamagire in ochii lor, atunci ideea de a face nunta pe care o doresc ei nu o sa ti se mai para ceva nefolositor, ci doar un mic sacrificiu pentru a smulge zambetul de bucurie de pe fata parintilor, bunicilor si de a vedea acele lacrimi de bucurie. Asa este viata, uneori trebuie sa faci si ceea ce nu iti place sau ceva in care nu crezi doar pentru ai face fericiti pe ceilalti…oricum ceea ce gandesti tu gandesc cam majoritatea celor care au inteles ca lucrurile materiale nu conteaza, ca acea expresie „ce spune lumea” nu isi mai are rostul intr-o societate dezvoltata.

Lasă un răspuns

