Bantuitii

Titlu original:  Haunted. A novel of stories

Autor:  Chuck Palahniuk

Serie:  –

Editura:  Polirom, Iasi 2007

Anul aparitiei:  2005

Am gasit un afis, in cel mai sumbru loc cu putinta, cu o tabara pentru scriitori, sau regizori, sau scenaristi, sau publicisti si altii. Cum incerc sa fiu scriitoare cu acte in regula de ceva vreme, am zis ca n-am nimic de pierdut, cu o mica problema. Trebuia sa dispar pentru 3 luni, fara sa spun cuiva unde sunt.

Dupa ce am cantarit aceasta idee, am ajuns la concluzia ca merita. De cate ori in viata ti se ofera sansa sa scrii despre ceva palpitant care ti se intampla tie? La data si ora stabilita, stateam cu bagajul meu, asteptand un mijloc de transport sa ma ia. Nu aveam voie decat cu un bagaj. Am pastrat traditia de a duce peste tot cu mine jumatate de bagaj de carti. Cateva bluze si 2 perechi de pantaloni erau suficienti pentru 3 luni. Erau de calitate.

Un microbuz a venit si m-a cules de pe strada. Inauntru erau deja cativa oameni: o femeie cu turban, ce parea o Mama Omida din acelea care ghicesc in frunze de brusture, un domn care scria incontinuu pe un carnetel, langa el o femeie mare, care parea ca abia asteapta sa calareasca un taur naravas, si altii. Banuiesc ca si ei urmareau aventura vietii lor. Gazda noastra era un batranel, ce tinea strans un carucior cu rotile impaturit. Se anunta deja interesant.

Nimeni nu s-a prezentat cu numele lor, asa ca am decis sa-mi iau si eu o alta identitate. M-am supranumit (sau subnumit) Madam Cretescu.

Dupa ce am mai adunat si altii ca noi, fiecare cu propriul unic bagaj, am ajuns undeva cu stradute cat un trotuar. Ma rog, banuiesc ca stia soferul ce face. Am intrat intr-un fel de teatru vechi, ce mirosea a naftalina. Bleah. Macar aveam fiecare camera noastra, mancare din belsug, caldura, si tot ce-ti poti dori. Parea un mic paradis.

Pana cand colegii mei de teatru au inceput sa se sinucida sau sa se mutileze…

Lasă un răspuns

