A doua luna plina

Titlu original:   Stolen

Autor:  Kelley Armstrong

Serie:  Women of the Otherworld

Editura:  Tritonic, Bucuresti 2010

Anul aparitiei:  2002

Prolog

Cartile ma vor ucide! Daca mi-am dorit vreodata o cariera pentru care trebuie sa invat mult de tot, cartile mi-au distrus-o; sau mi-o vor distruge!

7 ore continuu, pana acum 5 minute, am citit; aceeasi carte; aceasta, respectiv. In momentul in care aprinzi aragazul ca sa-ti incalzesti mancarea cu o singura mana, pentru ca in cealalta ti cartea ca sa poti citi, nu e sanatos. Cand vorbesti la telefon cu o persoana, si in acelasi timp citesti, nu e ok. Cand sti ca mai ai de invatat sute de pagini pentru examene, si tu nu vezi decat paginile cartii ce o ai in mana, nu e bine. Ceva e gresit. Cineva e nebun. Si exista doua posibilitati: ori tu, ori tu.

Este noul meu Harry Potter, deci stiu ce urmeaza: drumuri inutile, in fiecare saptamana, in toate librariile, intreband de aparitia noului volum al seriei; comandarea lui de pe internet inainte sa apara in librarii, ca deh, daca se termina stocul; mail-uri stresante la editura cu privire la data exacta a aparitiei; abtinerea totala de a gasi, respectiv citi cartile pe internet (capitol la care stau foarte prost!; ma refer la abtinere); izolarea totala, atunci cand am cartea.

Oare cat timp o sa ma mai mint singura ca vreau sa fac altceva cu viata mea decat sa citesc, sa vorbesc despre carti, si sa scriu? Vorba lui Margineanu, mi-am dat seama ca voi fi scriitoare atunci cand imi picam examenele pentru ca stateam nopti intregi sa citesc.

Partea buna e ca seria e lunga, si daca Harry Potter-ul mi s-a terminat, macar raman cu Women of the Otherworld, care pana in prezent are 11 volume, plus short stories.

Cartile or sa ma omoare!

Epilog

Revenind la carte.

Inca nu-mi vine sa cred ca m-a hipnotizat! Chiar e nevoie de multe elemente sa ma aduca in halul asta. Si adevarul e ca povestea asta le cam are.

Elena, eterna singura femei varcolac din lume, e rapita. De ce, de cine, unde, bla bla. Cititi cartea. Ideea e ca, desi mare parte a actiunii a fost restransa intr-un singur, mic spatiu subpamantean, a fost mai palpitanta decat o expeditie pe planeta Pluto. Toata chestia cu legatura dintre Elena si Clayton, aproape-sotul ei, tot calmul si inteligenta lui Jeremy, toata perversitatea lui Ty, toata prostia lui Bauer si toata treaba cu vampirii, semi-demonii, vrajitorii, vrajitoarele, samanii si preotii voodoo te da peste cap. Adica, e super tare! E… na, ca raman in prostie de cuvinte. Chiar am simtit de cateva ori ca mi se blocheaza mintea din cauza awsome-ness-ului care razbatea dinspre file. Tare Kelley Armstrong asta, prietena veche!

Cred ca am acoperit destul de mult cat de buna a fost actiunea, asa ca ma voi indrepta asupra personajelor. Pfoai, ce varietate! Scurta clasificare: semi-demonii mi se par foarte interesanti (preferatii mei, dupa varcolaci), vampirii ma enerveaza (desi am cunoscut doar unul, ma rog, doi, dar al doilea nu se pune), vrajitorii sunt al naibii de enervanti, vrajitoarele sunt dragute si destul de puternice, preotii voodoo… well…. nu stiu mai nimic despre ei, iar Bauer e proasta (partea trista e ca probabil as actiona ca ea…).

Limbajul e la fel de colorat si presarat cu ironii si pasaje foarte amuzante. Elena Michaels e amuzanta! Si autoironica. Si plina de aventura si inteligenta si cruzime si rautate! Da, admiratia mea pentru ea persista.

Cred ca aceasta Kelley Armstrong este prima persoana care m-a facut sa-mi placa, la modul ideal vorbind, hmmm, murdaria, combinata cu alte chestii… palpitante… Hai sa zicem ca daca as vorbi cu voce tare, acum, despre acele chestii, as rosi. Mda, trecand mai departe, tipa creaza niste imagini vizuale excelente; chiar iti da impresia ca esti acolo, alergand cu pleata in vant. Sau coama. Blana…?

As fi tare curioasa, daca s-ar face film, sa vad cine l-ar juca pe Clayton. Ciudat e ca n-am nici o propunere… momentan. Pentru Elena mi se pare perfecta Jessica Alba, doar ca blonda. Apropo de asta, tipa de pe coperta iar e bruneta, si in carte se spune clar ca Elena e BLONDA, cu parul CRET. Ce se intampla cu oamenii din ziua de azi?!

In final, am gasit un singur minus: prea multe morti gratuite; mult prea multe. In mod normal m-as plange si de lipsa destul de mare de constiinta la personajele mele preferate, dar la naiba, au dreptate! Probabil as face la fel! De fapt nu, n-as face, dar probabil n-o voi sti niciodata. Oh well, sunt sigura ca mai exista, undeva in lume, o specie diferita, gata sa ma primeasca si pe mine in sanul lor. Sper doar sa nu fie diabolica.

Daca despre prima carte, Luna plina, spuneam ca e buna de citit duminica sau la plaja, de aceasta spun ca trebuie citita punct.

P.S.: Cartile imi vor aduce sfarsitul! Noroc ca-l imbratisez cu grija.

Lasă un răspuns

