Dumnealui si Eva

Titlul original: Dumnealui si Eva

Autor:  Constantin Cuza

Serie:  –

Editura:  Albatros, Craiova 1973

Anul aparitiei: (banuiesc ca)  1973

Cand am acceptat sa citesc aceasta carte ma gandeam ca va fi ceva in genul Mielul, dar n-a fost… E un fel de satira (cred), legata de sfinti si cele sfinte. Mi-a lasat un gust amar si un what the fuck vibrant in creierul meu.

Desi mi-au placut foarte mult primele capitole, dupa primele 20 de pagini a inceput dezamagirea. Povestea e absurda, in sine, si povesteste despre cum Sisoe o rapeste pe Eva din Rai, si Farnachie, un detectiv proaspat decedat, e angajat s-o gaseasca. Si de acolo tot felul de aventuri in care sfintii ajung pe pamant, apoi in Iad etc. Ideea in sine e buna, e interesanta, dar stilul in care o povesteste Cuza lasa de dorit. Dupa primele 3 capitole, actiunea pur si simplu o ia pe aratura. Nu mai e ca bancurile alea seci la care razi (sau rad) pana mori, ci e pur si simplu absurda, si ne-amuzanta. Chiar daca mai sunt presarate ici colo cateva replici indraznete si inteligente, chiar amuzante as putea spune, decorul strica tot. E pur si simplu absurd, si atat. Si nu absurd a la Eugen Ionescu.

Limbajul e alert, si nu-ti da timp sa respiri. E complicat si incoerent, stupid pe alocuri si foarte (ma repet) absurd. Nu mi-a placut, dupa cum nu mi-a placut nici felul in care au fost descrise Raiul si Iadul, lucru ce ar fi putut fi foarte interesant. Nu mi-a placut actiunea penibila si rasuflata, care era menita doar sa atraga senzationalul. In fine, nu mi-au placut multe.

Nu-i de mirare ca n-am vazut povestea asta publicata intr-un ambalaj nou. Pute.

2 gânduri despre “Dumnealui si Eva

  1. Gina Margean

    Daca tot nu ti-a placut nu vrei sa mi-o vinzi mie? Nu tot ce citim si ne amuza, trebuie sa aiva si valoare literara. Daca ar fi asa, nu ar mai exista nici anecdote si nici bancuri…Cartea in sine, mie mi s-a parut o uriasa gluma, destul cat sa rad bine, cel putin in prima jumatate. Sunt de acord totusi ca spre final, isi pierde putin din umor.

  2. justanangel

    Ti-as vinde-o, doar ca nu e a mea, si deja am inapoiat-o. Dar daca chiar o vrei, cred ca o poti gasi pe la anticariate sau second hand books pe strazi.🙂

Lasă un răspuns

