Cei cinci oameni pe care ii intalnesti in rai

Titlu original:  The five people you meet in heaven

Autor:  Mitch Albom

Serie:  –

Editura:  Humanitas, Bucuresti 2006

Anul aparitiei:  2003

Nu mai e de mult un secret pentru prietenii mei apropiati ca eu nu cred in ce crede majoritatea populatiei, dar cartea asta a fost asa o lectura voioasa si buna.

Este vorba despre un batranel, pe nume Eddie, care moare si ajunge in rai. Aici se intalneste cu un om albastru, o cunostiinta de-a lui din tinerete, care ii explica cum va intalni inca 4 oameni care, intr-un fel sau altul, i-au influentat viata, si cum acestia il vor ajuta sa inteleaga traiul de pe pamant.

Daca ar fi sa existe raiul, asa mi-ar placea sa fie, cum si l-a imaginat Mitch Albom. Si am stat sa ma gandesc ce oameni mi-ar placea sa ii intalnesc in rai, si am ajuns la urmatoarea concluzie: 1. bunicul meu, 2. Mozart, 3. Charlie Chaplin, 4. Dostoievski, 5. Alexandre Dumas. Daca inaintea mea moare Al Pacino, atunci si pe el as vrea sa-l intalnesc. Dar sa nu cobim.

Nu am ce sa-i reprosez acestei carti, poate doar faptul ca m-a facut visatoare, si o luna de acum inainte, cand o sa ma culc, o sa ma gandesc la ce-i dupa moarte. Limbajul este bun, potrivit, actiunea are punctele culminante foarte bine pozitionate, dialogurile sunt inteligente si pline de vorbe adevarate, pozitionarea capitolelor e inteligenta, astfel incat sa nu poti sa te plictisesti, iar finalul este dragut, simplu si visator. Imi place ideea ca dupa moarte vom primi ce dorim, chiar daca nu cred asta, idee in sine, e optimista.

Dar pana una alta, viata e frumoasa si trebuie traita la maxim si fara regrete! Tot din cauza ‘fara regrete’-lor, intru in tot felul de situatii dubioase.

Baobab!

P.S.: Daca stie cineva un mod de a-i explica bunicii mele ca tot ce se intampla pe OTV este o MARE minciuna, va rog, ajutati-ma! Eu nu mai dispun de metode prin care s-o conving…

6 gânduri despre “Cei cinci oameni pe care ii intalnesti in rai

  1. justanangel

    @ sufletruginit: nu stiam ca exista si film, dar cu siguranta il voi cauta🙂

    @ the redbackpack: ma bucur ca am creat o imagine suficienta cat sa trezeasca interesul asupra cartii. Si multumesc pentru p.s.🙂

    Sa traiti voios!

  2. Pingback: 10 citate care m-au impresionat – partea a IIa | Ce am citit, ce citesc, ce voi citi

Lasă un răspuns

