Despre idei & blocaje

Titlu original: Despre idei & blocaje

Autor:  Horia-Roman Patapievici

Serie:  –

Editura:  Humanitas, Bucuresti 2007

Anul aparitiei: 2007

Si cu aceasta ocazie mi-am amintit de ce nu citesc eu filosofii, sau, cum imi place mie sa le numesc: abureli. M-am concentrat atat de tare ca sa citesc cele 78 de pagini, incat refuz sa mai citesc in continuare, din respect pentru autor.

Din ce am citit pana acum, este vorba despre existenta stiintei filosofiei in Romania, adica ma rog, de ne-existenta ei. Si vesnicele intrebari: De ce? Pe cine sa dam vina? Cui sa ne adresam? Ce sa facem?

Sunt convinsa ca cei interesati vor gasi aceasta carte indestulatoare de cunostiinte, dar eu prefer sa studiez conceptia autorilor si parerea lor personala despre diverse probleme din cartile lor, din actiunea personajelor, din descrierea epocii etc.

Sunt o pretentioasa, ce sa zic…

P.S.: Ca sa nu trisez, pentru ca nu am citit toata cartea, nu va fi trecuta pe lista lecturilor mele. Sa-mi fie rusine.

4 gânduri despre “Despre idei & blocaje

  1. Tipul nu e chiar asa de filosof, iar cartea vorbeste despre lucruri foarte practice care, dat fiind faptul ca noua ne lipsesc, ne lasa usor handicapati in incercarea de a ne moderniza. Noi, romanii, nu avem cum sa ajungem sa construim ceva coerent din cauza ca nu suntem capabili sa ne contrazicem in mod civilizat; cand doi romani se contrazic, mai tot timpul concluzioneaza unul despre celalalt ca „ăla-i tâmpit si gata!”. Tot acesta este motivul pentru care noi nu avem personalitati aparute in mod natural, ci doar „piscuri inconjurate de campii, genii si zerouri”.

    P.S.: in ciuda a ceea ce ne spun profii la scoala, filosofia nu e o stiinta
    2. imi pare rau ca nu ti-a placut cartea si te-am chinuit fara sa meriti asa ceva

  2. justanangel

    Dar trebuie sa fi de acord cu mine ca tot ce-ai scris tu aici, si ce-ai citit din carte, stiai, doar ca sub alte cuvinte si forme. Eu una n-am rabdare sa citesc asa ceva, sub aceasta forma.

    Si nu m-ai chinuit; fiecare carte e o experienta🙂 Mai astept propuneri.

  3. Parerea mea e ca, din cand in cand, cineva trebuie sa spuna ‘cu voce tare’ ca „regele este gol”, chiar daca toata lumea vede adevarul. Eu am citit acea carte strict ca pe o invitatie la discutii coerente si civilizate, un apel – usor iritat – pentru schimbarea situatiei; nu in ultimul rand, am citit cartea ca pe o injuratura la adresa lui Mircea Badea si trupa lui de tonomate.

    Ti-as recomanda „Omul recent” de acelasi autor, dar mi-e ca ma injuri de mama si nu-mi surade ideea. Poate „Politice” o sa-ti placa mai mult, desi stilul e asemanator…

  4. justanangel

    In primul rand, nu te-as injura de mama, orice ai zice. In al doilea rand, sunt de acord cu ce ai zis despre goliciunea regelui, doar ca aceasta carte nu m-a convins si pace.

    Voi incerca si celelalte sugestii. Mersi🙂

Lasă un răspuns

