3 aprilie 2010 – Michi

Michi, dou=mod de viata.

Japonezii isi conduc viata dupa anumite principii, ca noi toti de altfel; doar ca ei sunt ceva mai drastici, si au mai multa traditie in spate. Ca de exemplu, daca un ninja ce-si conduce viata dupa propriul michi, isi incalca unul dintre principii, singura scapare de rusinea ce ar atrage-o asupra lui ar fi harakiri; sau sa treaca to the dark side. Astfel de oameni sunt demni de toata admiratia! Ma refer la prima categorie…

De mult ori m-am intrebat ce-mi doresc eu de la viata? Ce vreau sa fac cu viata mea? Unde ma vad peste 10 ani? Si raspunsul ramane undeva in aer. Am si eu principii dupa care imi ghidez viata, dar sunt generale, si nu stiu unde voi ajunge cu ele. E foarte palpitanta viata mea, pentru ca-mi schimb parerile si actiunile la secunda. Intr-o zi voi obosi, si cum nu cred ca am curajul necesar pentru harakiri, nu-mi ramane decat sa ma mut in Japonia sa invat. Hmm… imi place varianta a doua… O sa-mi sabotez viata😀

De-asta imi plac mie anime-urile, pentru ca fiecare personaj are propriul michi, care ii motiveaza si le indreptateste toate actiunile. Oamenii aia sunt puternici, pot face orice doar pentru ca au credinta in acel ceva, in faptul ca pot si ca exista cu un scop pe pamant. Ma rog, sunt doar animatii, dar in spatele lor e un creator japonez, care stie el ce stie, si care plaseaza ici-colo subtilitati incredibil de inteligente. In anime nimeni nu-i perfect, in anime sunt personaje cu credinta, in anime ca sa dobandesti ceva trebuie sa lupti, in anime toti au mandrie, in anime totul e mai realist. De-asta americanii sau europenii nu vor putea crea niciodata ceva atat de pur si frumos; pentru ca sunt corupti.

Presimt ca va urma un post de 10 motive pe tema anime-urilor.

Recomandari de anime:

1. Bleach

2. Saikano

3. Trinity Blood

4. Sailor Moon

5. Shaman King

6. Naruto

7. Spiral

8. Spirited Away

9. Mononoke-hime

10. Full Metal Alchemist

Sunt doar cateva dintre povestile in care am gasit cele mai sublime michi-uri. Recomand si Avatar: The Last Airbender, facut de americani. E singurul serial de anime american, din cate stiu, dar animatia e facuta in Coreea, deci e bine.

Mi-am facut pofta de Bleach…

Lasă un răspuns

