O vara la tara

Titlu original:  A month in the country

Autor:  J.L. Carr

Serie:   –

Editura:  Univers, Bucuresti 2007

An de aparitie:  1987

Hmmm, nu sunt prea multe de zis la aceasta carte. E subtire, portocalie, si face parte din colectia de carti oferite de ziarul Cotidianul.

Cat despre subiectul cartii… E simplu, simplitate care de obicei imi place, ca am intalnit-o de atatea ori la Yasunari Kawabata, dar aici e mai simplu decat simplu si neinteresant. Zicea pe undeva prin spatele cartii de transformarile prin care trece personajul principal (care a trecut printr-un razboi) atunci cand ajunge intr-un orasel ca se restaureze o pictura de biserica. Singura transformare ce am observat-o e ca s-a indragostit, sau cel putin asa cred. E destul de vag textul.

Singurul lucru care mi-a placut, probabil datorita obsesiei mele pentru tot ce e vechi, a fost descoperirea picturii, si cum povestitorul simtea ca-l cunoaste pe pictor doar redescoperindu-i opera. Asta a fost fain, mi-a placut. Dar in rest… absolut nimic din care sa tragi vreo concluzie; ca sa nu mai spun ca nu-mi amintesc mai nimic, si am terminat-o de citit acum 2 zile.

Poate cer eu prea mult, dar nu-mi place sa ma plictisesc la o carte, chiar daca stilul este clar si concis, cu maiestrie as adauga. Pentru ca da, e o carte buna din punctul asta de vedere, dar a cam dat-o-n bara la subiect.

Intentionez sa mai citesc carti de-ale autorului; la urma urmei, tipul le are cu vorbele.

PS: Astazi sunt pesimista…

Un gând despre “O vara la tara

  1. Tipul le are cu vorbele, bine zis. Cartea cam lasă de dorit din punct de vedere al acţiunii, însă mi s-a părut reuşită ca şi atmosferă. „O vară la ţară” „miroase” a vară … Ciudat contrast, între liniştea aparentă a satului şi dramele care nu ţin cont de secol sau de anotimp…

Lasă un răspuns

