Semnul

Titlu original:  Marked

Autor:   P.C.Cast, Kristin Cast

Serie:  Casa Noptii

Editura:    Litera, Bucuresti 2009

An de aparitie:   2007

Degeaba! Nu am leac! Nu pot sa rezist tentatiei de a-mi cumpara orice carte ce face parte dintr-o serie. Este scump, de obicei cartile nu merita, si mai trec si prin nerabdarea de a astepta fiecare volum nou. In fine, mi-am luat si seria cu scoala de vampiri. Scoala de vrajitori exista, scoala de vampiri exista, ma intreb ce urmeaza… Uh, poate scoala de varcolaci😀 Si ca tot suntem la capitolul asta, cand am avut 11 ani, nu am primit nici o bufnita care sa ma cheme la Hogwarts*; cand am facut 14 ani, nu a venit nici o pisica neagra, cu un semn in forma de Luna pe frunte, care sa-mi spuna ca sunt regina Lunii**; cand am facut 16 ani, nu a venit nici un Vanator sa ma insemneze ca sa devin vampir; cand am facut 18 ani nu am intrat in nici o societate secreta a adultilor; si cum toate ideile astea bune se irosesc, ma intreb, la ce varsta ce anume ma asteapta pe mine?

Dar sa revenim la carte, ca doar pentru asta am inceput acest post.

Este interesant si fascinant ca fiecare autor ce alege sa scrie despre vampiri isi formeaza propriile legende, obiceiuri si asa mai departe. Dar povestea din aceasta carte mi se pare putin trasa de par. Adica… se stie ca vampir devi daca esti muscat de alt vampir, mori, si apoi te trezesti cu colti si pofta de sange. Ei bine, in aceasta carte vampir devi doar daca esti Insemnat de un Vanator (nu stiu sa explic mai multe ca nu scrie nici un carte), dupa care trebuie sa petreci 5 sau 6 ani (posibil chiar 7) intr-o scoala unde inveti sa fi un vampir bun. Desi suna fascinant, ceva nu-mi convine.

Pe langa toate astea, cand am citit am avut impresia ca ma uit la un film cu adolescenti american; acelasi jucator de fotbal, aceeasi fata, fosta lui prietena, care se indragosteste de noul cel mai cel din scoala, aceeasi pitipoanca adorata de toata lumea, mai putin de personajele principale, evident. Exemplele pot continua la nesfarsit.

Si cu toate astea, am citit-o aproape pe nerasuflate. Este vina mea, recunosc, ca sunt atrasa de orice e diferit si ca imi pierd mintile daca nu pot afla tot ceea ce e de aflat. Tot asa am fost atrasa de filmul Avatar, la care m-as uita la nesfarsit doar pentru planeta Pandora si peisajele de acolo. Sunt o fiinta slaba…:(

Limbajul a fost oribil! Inca nu ma pot obisnui cu limbajul adolescentin de strada intalnit in carti. Ma simt ca bunica care se plange in fiecare zi cat de scurte au ajuns fustele acum, fata de vremea ei. Degeaba, nu pot suporta sa citesc despre rahat, cotoroante afurisite, ihi si alte din astea.  Cand citesc asa ceva o respect si mai mult pe J.K. Rowling, care desi a scris despre adolescenti, nu s-a lasat prada limbajului modern.

Asadar, si prin urmare, pana ce fac rost de bani sa-mi iau volumul 2 al seriei Casa Noptii (care, apropo, e scoala de vampiri din Tulsa), voi citi si va voi delecta numai cu povesti bune. Sper!

P.S.: Imi place foarte mult cum arata coperta, cu acei fulgi de nea, sau ce-or fi. E sexy!

* Harry Potter

**Sailor Moon

Un gând despre “Semnul

  1. Pingback: Tradarea « Ce am citit, ce citesc, ce voi citi

Lasă un răspuns

