Cosmetica dusmanului – sau a ta!

Titlu original: Cosmetique de l’ennemi

Autor:  Amelie Nothomb

Serie:  –

Editura:  Polirom, Bucuresti 2006

An de aparitie: 2001

Am luat aceasta carte astazi la mine, in speranta ca prind vreo jumatate de ora inainte de spectacol, sa citesc ca sa ma chilluiesc asa putin. Acasa citisem doar primele 20 de pagini parca. Si am inceput sa citesc, si o ora mai tarziu am inchis cartea, satula de ras, ingrozita, ganditoare si satisfacuta!

Prima carte de Amelie Nothomb pe care-o citesc, si prima care mi-a placut! La cat mai multe imi doresc!

Despre ce e vorba? Un nene asteapta avionul, si afla cum ca zborul se amana. Nervos, se pune sa citeasca o carte, cand este asaltat de un ciudat, care incepe sa discute cu el. Nu se poate sustrage acestui dialog in care e tras cu maiestrie de interlocutor, si asa ca afla copilaria acelui nene, pe numele sau Textor Texel, afla ce a facut, cand a facut, si mai ales cu cine a facut. Spre rusinea mea si maiestria doamnei Amelie, nu m-am prins, vorba aia, de faza, pana ce nu mi s-a dat in gurita cu lingura, ca la copilasi. Tot respectul meu pentru mintea doamnei Amelie.

Tot textul ar putea fi luat cu usurinta drept o piesa de teatru, si este ciudat faptul ca, de obicei, o carte de 120 de pagini in care este numai dialog intre doi oameni se presupune a fi plictisitoare. Adica… eu m-as plictisi. Dar la povestea asta n-ai timp sa te plictisesti. O data mi-am permis sa ma plictisesc, si un singur cuvant m-a dat peste cap complet. Acel cuvant a fost: sotia mea. Ma rog, doua cuvinte, dar cine le numara, right?

La finalul cartii, am ajuns la o concluzie sigura: fiecare dintre noi are un Textor Texel, cel care face ceea ce noua ne e frica sa facem. Cred ca mi-ar placea sa fac doar ce vreau. Hmmm, de fapt, cam fac doar ce vreau. Si e trist…

Anyway, este o carte foarte buna! Este lectura de la coada medicului de familie, din pauza intre capitolul 5 si 6 din cartea de 600 de pagini ce-o ai de invatat pentru examenul de drept international public de sambata, este cartea ce-o termini in 2 ore: in prima o citesti, in a doua incerci sa-ti dai seama ce naiba te-a lovit. Caci da, e o carte cu pumni! Te pune la gandit, te rastalmaceste, si-ti arunca in carca chestii pe care nu le-ai facut, dar ai fi vrut sa le faci. Si in final nu mai stii daca le-ai facut sau nu.

Acestea fiind zise, o recomand din toata inima tuturor! Dar, oare, asta e lucrul pe care vreau sa-l fac? Poate ca n-o fac, dar voi trai cu gandul ca am facut-o. Oh wait, I’m a fucking squirrel!*

* Eddie Izzard – Dressed to Kill**

**Da, imi place foarte mult Eddie Izzard!

2 gânduri despre “Cosmetica dusmanului – sau a ta!

  1. Si mie mi-a placut foarte mult aceasta carte. Am citit-o in avion spre Barcelona🙂. Iti recomand sa citesti si „Uimire si cutremur”, „Catilinarele” si „Biografia foamei. De fapt, toate cartile ei sunt frumoase!

  2. Pingback: Apararea lui Galilei « Ce am citit, ce citesc, ce voi citi

Lasă un răspuns

