Cititorul

Titlu original: Der Vorleser

Autor: Bernhard Schlink

Serie:

Editura: Polirom, Bucuresti 2009

An de aparitie: 1995

Trebuie sa precizez ca am vazut filmul inainte, si sa recunosc ca mi-a placut mai mult filmul decat cartea, desi de obicei se intampla sa fie invers.

Povestea incepe cu un baiat care se imbolnaveste si este ‘salvat’ de o femeie mai in varsta, de care se indragosteste (rimeaza :d ). Au o aventura, anii trec, nu se mai vad, ea e judecata, el e avocat in devenire etc etc. Povestea este destul de originala si povestita bine, doar ca da un fel de sentiment de raceala, ca si cum cartea pe care o citesti e uda si miroase a mucegai. Povestea parca te respinge. Da, respinge este cuvantul!

Este o poveste trista, bazata pe principii si mandrie. Dintotdeauna am considerat ca e rau sa ai mandrie, dar si mai rau sa n-ai. Oricum, mandria este unul din cele 3 motive pentru care se intampla toate nenorocirile in lume (celelalte doua ar fi femeile si armele). Oare eu, in pragul unei decizii pe viata si pe moarte, mi-as calca mandria si demnitatea ca sa traiesc? Va trebui sa ma gandesc mai bine la asta!

Pe de alta parte, nu-l inteleg deloc pe Michael . Cum a putut sa taca stiind adevaraul despre Hannah?! Cum l-a lasat inima sa se uite la ea cum este acuzata si sa taca? A iubit-o, la naiba, se presupune ca a iubit-o! Asta m-a enervat foarte tare, si felul in care a incercat sa se revanseze. De parca o poveste iti face viata mai frumoasa… Adevarul e ca o face mai frumoasa, dar sunt prea furioasa pe el acum ca sa admit acest lucru.

Per total, este una din povestile care trebuie citite candva, in viata.

Un gând despre “Cititorul

  1. Pingback: Ce-am citit in ultima luna! | Ce am citit, ce citesc, ce voi citi

Lasă un răspuns

