Malavita – cainele si Mafia

O poveste cu si despre mafioti
O poveste cu si despre mafioti

Titlu original : Malavita

Autor : Tonino Benacquista

Serie : –

Editura : Nemira, Bucuresti 2006

An de aparitie : 2004

Malavita este unul din numele atribuite mafiei in Italia. Ca o ironie, Malavita este numele cainelui unui mare mafiot, ‘restras’. Cainele ii salveaza viata.

Nu mai tin minte exact, dar cred ca primul lucru la care m-am gandit cand am citit numele cartii a fost: mafiot. Adica, sa fim seriosi, cati dintre noi nu s-ar gandi la asta cand ar citi titlul: Malavita…Prejudecatile mele de cititoare m-au determinat sa cred ca va fi o poveste clasica de mafioti (nu ca as fi citit vre-una ), cu razboaie intre familii, crime, chestii; evident, nu a fost asa…

Este vorba despre o familie de mafioti, cu al sau cap Gianni Manzoni, fost cap al mafiei americane, care a binevoit sa depuna marturie impotriva fratilor sai mafioti, stricandu-le planurile. Prin urmare, pentru a nu fi linsat (scuzati-mi limbajul) de camarazii sai, a fost pus sub protectia politiei, sau cel putin cred ca a politiei, din ce am inteles eu de aici.

Are o familie cel putin dificila chiar si pentru un cap de familie normal: o fata mult prea frumoasa pentru viata de refugiata pe care e nevoita sa o traiasca, cu ganduri sinucigase, un baiat mult prea matur pentru varsta lui cu ambitia de a deveni noul cap al mafiei americane, o sotie care a indurat mult prea multe din partea sotului si care spera la separarea de el intr-o buna zi, si o catea, numita Malavita, singura care pare sa-l inteleaga.

Toate bune si frumoase daca nu ar fi descoperit (printr-o intamplare foarte bine construita) de catre un alt cap pe care l-a parat in trecut. Si vine ‘garda’ sa-l omoare, si de acolo o intreaga poveste.

Ce mi-a placut mie la aceasta carte a fost faptul ca nu am avut timp sa ma plictisesc. Totul e bine explicat in 200 si ceva de pagini, exact cat sa te faca sa intelegi cum stau lucrurile. Evident ca mi-ar fi placut sa aflu mai multe detalii despre mafie, dar nu se vorbeste despre mafie aici, ci despre un fost cap al mafie. Mult mai interesant, dupa umila mea parere.

Acelasi autor are Comedia ratatilor, care cu  proxima vizita in librarii, va fi a mea!

P.S.: A se observa placerea cu care folosesc cuvintele mafiot si mafie😀

Un gând despre “Malavita – cainele si Mafia

  1. si mie mi-a placut cartea, si cred ca o sa ma duc sa cumpar si eu Comedia Ratatilor, pare interesanta. Mi-a placut mult cum a ajuns gaseta locala in inchisoare de maxima siguranta din NY🙂 .

Lasă un răspuns

