Mielul: Evanghelia dupa Biff, tovarasul de joaca al lui Iisus

Amuzanta pana la Dumnezeu si inapoi!
Amuzanta pana la Dumnezeu si inapoi!

Mielul: Evanghelia dupa Biff, tovarasul de joaca al lui Iisus, Christopher Moore, Editura Polirom, Bucuresti 2008

In sfarsit o carte despre care imi place sa vorbesc!

Nenea Voltaire avea o vorba: ”Dumnezeu e un actor de comedie care da reprezentatii in fata unui  public ce se teme sa rada”. Cat ma bucur ca sunt printre cei ce nu se tem sa rada, ca sa ma pot bucura in voie de aceasta carte!

Dupa cum ii spune si titlul, este o Evanghelie, care povesteste viata lui Iisus incepand cu 6 ani, pana la 33, in noaptea in care se sinucide Iuda, mai exact la 2 minute dupa momentul sinuciderii. Oops, am zis sinucidere?😛

Levi, spus si Biff, este cel mai bun prieten al lui Iisus, si oh Doamne, este amuzant pana la cer si inapoi!

Este una din cartile acelea pe care odata ce-ai pus mana nu o mai poti lasa, si nu doar din cauza ca rastalmaceste cam tot ce se credea despre Iisus, copilaria lui, apostoli, Lazar, camile, cei trei magi, kung-fu, levitatie, Duhul Sfant, harem, Maria Magdalena, elefanti+ioga, Yeti si multe, multe altele. Pentru cei care fac parte din categoria oamenilor care stiu sa se amuze, va fi o adevarata delectare intreaga poveste, si mai ales ironiile legate de cele sfinte; si sarcasmul!

Ar mai fi de facut inca o precizare (ma rog, ar fi mai multe), aceasta carte ar trebui sa fie interzisa minorilor sub 16 ani, sa zicem. Eu una am citit-o in intimitatea camerei mele, sa-mi poata fi rusine fara sa ma vada nimeni. Sunt convinsa ca toti cei de 16 ani stiu, in mare parte, ce-i pe acolo, dar nu cred ca sunt destul de maturi ca sa se abtina de la a invata prea multe din acea carte. Atentie: nu este o carte in genul cartii Drumul matasii!Pe de alta parte, foarte amuzante pasajele interzise.

In sfarsit, o carte unde autorul explica “care-i faza”! Si tare ma bucur ca a facut-o, ca sa am idee ce anume e inspirat din Biblie si ce e pura fictiune. Si, apropo, mi-am propus sa citesc Biblia. Sincer, tare mi-e teama ca o sa ajung sa nu mai stiu care-i cunostiinta generala cu privire la ce s-a petrecut in Biblie, pentru ca o sa le incurc sau combin cu ce poveste Biff. Ca atunci cand am incercat sa scriu propriul Harry Potter si nu am mai stiut care sunt personajele si intamplarile din povestea reala, si care din a mea. It’s fucking annoying, pardon my french.

Nu mai pot descrie in cuvinte cat de tare este aceasta carte si cum trebuie citita de toata lumea etc., asa ca voi lasa in urma cateva citate,care daca nu vi se par amuzante acum, le veti savura razand cu lacrimi cand veti  citi tot contextul.

“Pot sa tamaduiesc asa ceva, spuse Iosua, uitandu-se la urmele uriase de dinti de pe fruntea mea.”

“-Cata vreme stati aici, puteti merge oriunde, dar niciodata sa nu deschideti usa asta. Xiong zai.

-Xiong zai, am repetat eu, in caz ca-i scapase lui Iosua.

Xiong zai, dadu el din cap, fara sa priceapa o iota.”

“Esti prost si albastru si data viitoare cand te otravesc o sa am grija sa folosesc ceva fara antidot.”

“-[…] Daca ajungi la un rau si gasesti pe mal o barca, te vei folosi de barca pentru a trece apa, si-ti va fi de mare folos, dar odata ajuns pe malul celalalt, iei barca in spinare si o porti cu tine tot restul drumului?

-Cat e de mare barca? l-am intrebat.

-Ce culoare are barca? intreba Iosua.

-Cat tine restul drumului? m-am interesat eu.

-E si Biff cu mine, ca sa duca el vaslele, sau trebuie s-o duc eu cu totul? intreba Iosi.

-Nu! urla Gaspar. Nu, nu te-ncarci cu barca la drum. A fost de folos, dar a ajuns o povara. E o parabola, cretinilor!”

Si daca nici aceste randuri nu v-au facut chef de a citi cartea… eu nu voi sti niciodata!

Lasă un răspuns

