Frankenstein – omul, nu monstrul

Frankenstein, Mary Shelley, Editura Univers, Bucuresti 2009

In sfarsit am ajuns sa citesc si eu aceasta povestea; cea adevarata; cea originala.

Daca mi-a placut? A fost asa si-asa, dar asteptam cu nerabdare sa se termine pentru ca stiam ca am carti mai interesante de citit. De ce am citit pana la capat? Ca sa aflu toata povestea, pe care nu o cunosteam decat din filme.

Mi se pare intr-adevar curios cum a ajuns bietul monstru sa se numeasca Frankenstein, pentru ca niciunde in carte nu i se atribuie acest nume, ci este, asa cum probabil multi stiu doar din auzite, numele celui care l-a creat.

Mi-a placut  monstruletul, si l-am certat in mintea mea pe Frankenstein pentru ca l-a lasat singur. Si ce daca era urat? El l-a facut, el stia dinainte cum o sa arate, de ce s-a prefacut asa surprins?

Primul instinct al unei mame, de altfel si datoria ei, este sa-si apere copilul, nu? Nu pot sa spun decat ca Frankenstein a fost o mama rea. Sa-i fie rusine!

Mai sunt unele chestii al caror sens nu le inteleg, dar probabil se va rezolva cu o prima lectura a unei recenzii pe internet pe undeva.

Pacat. O carte ar trebui sa ofere tot ce e nevoie ca sa fie inteleasa si de cel mai nedocumentat cititor; chiar daca nu inclus in poveste, macar o nota a autorului care sa ne lamureasca asupra intentiei cu care a scris ce-a scris. E absolut aberant sa citim ce zice altcineva despre o anumira opera, si despre ce crede el ca a vrut sa zica scriitorul.

Dar deviez de la subiect…

Dupa lectura acestei carti,am ajuns la concluzia ca prefer scenariile de film, mai ales cel in care monstrul prinde viata in corpul lui Robert De Niro (spre rusinea mea, nu-mi aduc aminte daca aceasi ecranizare o are si pe Helena Bonham Carter – mare actrita si ea!).

Sfat: nu o cititi daca mai aveti cel putin o carte pe lista de asteptare, si daca acea carte nu este Soimul pacii ratacitor sau Muzica intr-o limba straina.

Aloha!

Lasă un răspuns

