Harry Potter si Talismanele Mortii

 

hp7-_coperta_rom_mare.jpg

Harry Potter si Talismanele Mortii, J.K. Rowling, Editura Egmont, 2007

Nu pot sa cred ca aceasta este ultima carte din seria Harry Potter, cartile mele preferate ever!

Azi noapte am terminat de citit, pentru a doua oara, Harry Potter si Talismanele Mortii, de data aceasta in romana, si din nou, nu ma pot consola cu gandul ca este ultima, ca nu va mai fi o alta carte care sa ma transporte intr-o lume magica, unde Harry, Ron si Hermione isi fac de cap cu vrajile. Nu pot concepe ca peste 2 ani, cand va fi timpul sa apara o noua carte, nu va mai aparea…

Iar capitolul final in care se povesteste ce ajung toti dupa 19 ani e… criminal! Desi J.K. a spus ca va mai fi o carte in care sa ne spuna ce si cum au ajuns personajele, dar nu cred ca sub forma de poveste, ca pana acum, ci doar povestit, si e trist. Mai vreau Harry Potter, mai vreau Cap-de… (numele e Tabu, si daca-l zic ma gasesc Devoratorii Mortii), mai vreau Stim-Noi-Cine, mai vreau intamplari romantice si amuzante intre Ron si Hermione…

Off…

Ca de obicei, pentru mine cel putin, ultima carte e tot timpul mai buna ca precedenta, si nici a 7a (nu vreau sa spun ultima) nu se abate de la regula. A fost cea mai buna de pana acum, poate si pentru ca a dat cele mai multe informatii, a explicat mega multe chestii ramase neexplicate in celelalte carti, in sfarsit Ron si Hermione s-au sarutat! Si in ce postura… 

Mi-a placut enorm de mult povestea dintre Ron si Hermione, si nu numai in cartea asta, ci pe parcursul a toate cartile. Toate stangaciile si sentimentele si certurile lor au fost formidabile! Am ras cu lacrimi cand Hermione il bate pe Ron, cand se reintoarce la ei, si la majoritatea fazelor celor doi am ras cu pofta.

O chestie de care sunt surprinsa ca nu mi-a placut, a fost povestea dintre Ginny si Harry. Nu stiu de ce dar nu-mi place ea pentru el. Pur si simplu nu-l vad cu ea, mai degraba cu Luna decat cu Ginny. Poate o sa ma obisnuiesc, peste timp.

Asa… deci cartea a fost exceptionala, autoarea geniala, povestea fantastica! Am fost ‘atacata’ de multe ori pentru ca citeam Harry Potter, cu chestii de genul: nu mai ai varsta la care sa citesti povesti, sau : ce naiba citesti prostiile alea!, sau : in loc sa citesti o carte buna, citesti despre cai verzi pe pereti!. I-am lasat sa comenteze. Eu stiam cat de faina este cartea, cat de complexa si cat de nu-pe-foarte-intelesul-copiilor-mici era, si am continuat sa citesc, de cate ori am avut ocazia. Pentru ca este o carte complexa; are absolut de toate: are comedie, romantism, fanstastic, tragic, drama, horror, thriller, SF, animatie si toate cele. Parca te trece printr-o enciclopedie de cum arata toate genurile din lume intr-o singura carte. Nu e doar pentru copii, e pentru toata lumea, si, pe pantalonii lui Merlin, as recomanda-o tuturor persoanelor din lume!

Mi-a placut ca Plesneala a fost reabilitat pe post de om al lui Dumbledore, si, se pare , al lui Harry Potter. Imi placea Plesneala, chiar si la inceput cand era doar rau, si am fost dintre persoanele care nu credeau deloc ca Plesneala tine tot cu Stim-Noi-Cine, dupa ce aparuse cartea a 6a si Dumbledore murise. Cred ca dupa Ron, Plesneala e personajul meu preferat. E un exemplu de cum ar trebui sa fie oamenii: sa faca bine in stilul lor, in treaba lor, fara sa se laude in stanga si-n dreapta ca ei fac fapte bune. Daaaar nu intru in subiectul asta!

Tot ma mir cum naiba a putut autoarea sa tina in minte atatea informatii de aproape 20 de ani, si sa faca legatura intre cartea intai si ultima. Banuiesc ca a avut in cap absolut toata povestea, fara detalii extrem de precise, inca de la inceput, si tot e … wow… J.K. Rowling e tare!

Cat de curand cred ca ma voi apuca sa fac ce mi-am propus de cativa ani buni: sa comentez toata cartea, pe capitole. Toata cartea adica de la volumul 1 pana la volumul 7, fiecare capitol din carte. Da, cat de curand o voi face, asa am ocazia sa recitesc, poate pentru a 10a oara prima carte, si pe celelalte.

Nici o carte nu se compara cu toata seria Harry Potter in mintea mea, nici una! Nici o carte nu a reusit sa ma tina 10 ore, non-stop, fara sa mananc, ca sa o citesc, asa cum am facut cu Harry Potter si Printul Semipur , sau cu Harry Potter and the Deathly Hollows, pe care am citit-o, in engleza, intr-o zi jumatate. Ma indoiesc ca va mai exista o carte care sa ma acapareze atat de mult.

NU-MI VINE SA CRED CA NU VA MAI FI UN ALT HARRY POTTER!!!!!!!!!!!!!!!!

Lasă un răspuns

