Ce femeie din nisip?!

Femeia nisipurilor, Kobo Abe coperta1.jpg

Am terminat de citit cartea asta candva acum doua saptamani, dar parca nu am avut pofta sa o comentez. Nu mi-a placut asa mult, poate nici jumatate, daca s-ar masura placutul, fata de Chip strain.

Subiectul parea interesant, adica nu in fiecare zi citesti despre un sat care traieste in gropi de nisip, al carui majoritara ocupatie este sa mature nisipul strans pe acoperisul caselor sau in gropi. Totusi i-a lipsit acel je ne sais quoi care te tine cu sufletul la gura cand o citesti.

Am inteles ca urmareste demonii interiori ai eroului ajuns din intamplare acolo, dar tinde sa plictiseasca. Parca se repeta si nu afli nimic nou, spre deosebire de Chip strain, pentru ca e singura carte cu care as putea face comparatie de-a lui Kobo Abe.

Cu cat ma gandesc mai mult, cu atat imi dau seama ca nu am retinut mai nimic din lectura cartii, numai iddea de baza: sat sub nisip! Nu-mi aduc aminte detalii, conflicte sau trairi cu adevarat emotionale sau interioare sau de orice fel, si cred ca asta e scopul unei carti, sa ramai cu ceva dupa ce o citesti, fie acel ceva bun sau rau, sa-ti ramana fixata in cap, nu sa o uiti dupa ce ai citit ultima pagina.

Oh well, mi-au mai ramas 3 carti de citit de-ale lui Kobo Abe, si sunt foarte curioasa cum vor fi si cu ce parere voi ramane despre scriitor dupa aceea.

2 gânduri despre “Ce femeie din nisip?!

Lasă un răspuns

