Fuga-i rusinoasa, dar e sanatoasa!

fugarul.jpg

Fugarul, Richard Bachman (Stephen King), Editura LUCMAN 2005

Un astfel de spectacol este Fugarul: concurentul este urmarit cu toate resursele imaginabile si vanat ca un animal.

Ai zice ca e un subiect interesant de carte sau ca e unul inflorit si exagerat, menit doar sa fie spectaculos si atat. Am tins si eu sa cred asta, dar era Stephen King, si ma asteptam la mult mai mult de la el, si oh viata mea, am primit!😀

Cartea, scrisa in 1982, isi are actiunea in 2027, daca imi aduc eu bine aminte, cu un an mai putin sau mai mult. Eram foarte curioasa sa vad cum si-a imaginat King lumea peste 20 de ani din intinsul prezent, si… nu mi-a placut.😐 Credeam ca ma obisnuisem, dupa 3 volume din Orasul bantuit si Cimintirul animalelor, precum si din cateva capitole din Apocalipsul, cu stilul crud si direct de a scrie al autorului, dar, din nou, am primit mai mult decat ma asteptam.

Si acum lumea e rea, si totul se invarte in jurul banilor, si sunt societati si societute, clase sociale, chiar daca nerecunoscute oficial, exista, dar cum zice nenea King ca va fi… Fantezie, ne-fantezie, cum o fi, m-a speriat, m-a pus pe ganduri, m-a tulburat, m-a amuzat si m-a facut sa plang, ca deh, ‘asta stiu femeile sa faca mai bine’. A fost una din cartile alea care m-a facut sa strang din pumnii mei mici si sa-mi doresc sa schimb ceva in lumea asta mizera. Ador cartile astea!

Imi place foarte mult limbajul si personajele LUI, care parca sunt luate de pe strada ta. Nu-mi place de obicei limbajul asta grosolan, modern, cu replici smechere si alte de-astea; preferam si inca prefer stilul clasic, asezat si moderat, gen Alexandre Dumas, dar lui King ii reuseste de minune! Se potrivesc foarte bine replicile si personajele cu actiunea, si nici nu-ti dai seama daca citesti ceva sau asisti la actiune pe strada ta. Cinste lui!

Ce sa mai zic… Mi-a placut mult, m-a facut sa ma gandesc la conditia prezenta si existenta a lumii in care traim si sa-mi para rau de ea. E o carte cu Bau-Bau psihologic, mai infricosatoare decat una cu Bau-Bau-ul clasic din dulap sau de sub pat. Nota 10 sa fie de la mine; nu este 10+ pentru ca am o mica retinere, si mi-e teama ca inca nu stiu in ce consta acea retinere. E un je ne sais quoi neacoperit, care se pare ca nu-mi place.

Long live the King!😛

2 gânduri despre “Fuga-i rusinoasa, dar e sanatoasa!

  1. milucrocodilu

    cartea e premonitorie,de aceea te-a intrigat si,totodata,te-a speriat.e adevarul gol-golut despre lumea in care traim acum.si mai cred ca osama bin laden s-a inspirat din aceasta carte cind a planuit atentatele din septembrie.,e vorba de finalul cartii cind richard intra cu avionul in cladirea jocurilor.

Lasă un răspuns

