Cum scufita nu a fost salvata de vanator

Frumoasa din padurea adormita, Charles Perrault, Editura Pentru Literatura 1969

Credeai ca frumoasa din padurea adormita a fost trezita de catre print cu un sarut? Credeai ca surorile Cenusaresei au fost transformate in broaste de nasa ei? Sau ca Cenusaresei i se spunea Cosarita initial? Dar mai ales, credeati ca Scufita Rosie a fost salvata de un vanator din burta lupului?

Daca da, ar fi timpul sa cititi povestirile originale, de la tatal lor Perrault! Am fost de-a dreptul indiganta de cenzura ce a fost pusa dealungul timpului pe povestile sale, pe moralele sale si pe sfarsituri. Citisem atatea variante la toate povestile de mai sus si nu numai, incat credeam ca sunt niste povestiri de adormit copii, dar! nu sunt asa! Nu ce am citit azi in cartea domnului Perrault, unde mi se spune ca in ziua de azi, un sot „chiar de este mohorat, gelos, / Alaturi de sotie il vezi supus, zelos”, ca „ce indragim ne pare in toate minunat; / Fiinta ce ni-i draga parandu-ne isteata” si multe altele.

Si am descoperit ca-mi plac povestile in versuri, motanii incaltati, ca femeia, cand ii este frica, plange (😛 ) si ca poti gasi frumusete in absolut orice lucru.

Mi-a placut, si mi-a adus aminte de copilarie, si sunt de parere ca din cand in cand mai trebuie sa citim si povesti, sa stim de unde am plecat cu cititul, si sa realizam unde am ajuns, sa invatam sa radem la intamplari copilaresti si sa zambim cand Fat Frumos se casatoreste cu Ileana Cosanzeana, sa uram Zmeul si sa ne fie frica de Bau-Bau, precum si lui ii este frica de Chuck Norris😛 .

Povestile sunt frumoase, pline de intelesuri si de invataturi, si daca sunt zise de Charles Perrault… pazea! 😀

Lasă un răspuns

