P.S. De departe

P.S. Te iubesc, Cecilia Ahern

Cand Gerry moare, Holly este distrusa: iubitul, cel mai bun prieten, sprijinul ei, nu mai este. Dar Gerry a promis ca isi va veghea mereu dragostea. Si se tine de cuvant: el ii lasa lui Holly un pachet cu scrisori care, deschise pe rand, in fiecare luna, vreme de un an, o vor calauzi cu delicatete sa ia viata de la capat.

 

Acest paragraf e scris pe spatele cartii in cauza, si el m-a facut sa vreau sa citesc cartea. Desi in minte mea o voce ascutita striga: nu o lua! Adu-ti aminte de Si daca e adevarat , Marc Levy, am luat-o, ca deh, doar o faceam cadou. Curiozitatea mea extrem de mare m-a impins sa o citesc inainte de a o face cadou, convinsa fiind ca in cel putin o saptamana o voi primi inapoi ca sa o pot termina.

Dezamagirea cred ca ar surprinde sentimentele mele pe cand am citit primele capitole. Ma asteptam sa fie ceva in genul „scris pentru populatia de orice gen, limbaj accesibil oricarui idiot, ce conteaza intelesuri cand sunt fapte multe, unele peste altele, care nu-ti dau pace sa rasufli o clipa cu ceva mai deep”; bine, sa fiu serioasa, nu chiar la asta ma asteptam, dar asta am gasit. Prietena in cauza, careia i-am facut cadou cartea, mi-a zis ca stilul de a scrie al tipei este aproape identic cu al meu; nici pana in ziua de azi nu stiu daca sa o iau ca un compliment sau ca un neajuns, dat fiind ca si eu am gandit la fel.

Anyway, am terminat-o relativ repede (are capitole scurte si multe, love them) si am ajuns la concluzia ca e poveste frumoasa in esenta, o idee traznita dar draguta, dar se rezuma doar la o carte de coperta si telenovela mai scurta. Nu mi-a displacut foarte mult, pentru ca a avut capitole, putine ce-i drept, si cateva paragrafe de suflet, unde descrierea lua locul dialogului mult prea copilaresc si repezit, si iti dadea un feeling care incerca sa te aduca la scopul cartii, zic eu, de induiosare. Poate toate astea se datoreaza si tinerei scriitoare, 21 de ani pe cand a scris cartea, prima ei carte!, absolventa de jurnalism.

Ca un scurt rezumat de publicitate, un sot mort ii lasa vaduvei sale 10 scrisori, fiecare pentru a fi deschisa in alta luna, si pentru a fi respectata. Desi cere lucruri relativ marunte, sunt respectate de Holly, vaduva in cauza, in jurul caruia se invart evenimente nu tocmai credibile, nici menite sa o schimbe intr-un fel, doar pentru a se intampla. Halal publicitate!😛

Se pare ca se face film, si sunt tare curioasa cum va fi, ce personaje se scot si ce conflicte se mai inventeaza pentru marele ecran; sa speram ca aschia nu sare departe de trunchi.

Per total este o carte draguta, dar cu lipsuri multe.

Lasă un răspuns

