Singur pe lume

Posted: August 6, 2010 in Musai de citit

Titlu original: Sans famille

Autor:   Hector Malot

Serie:   -

Editura:   Adevarul Holding, Bucuresti 2009

Anul aparitiei: 1878

Buna de citit cand: crezi ca TU ai viata grea

Daca citesti cartea asta, sau Oliver Twist, sau David Coperfield, le-ai citit pe toate. Aceeasi clasica poveste cu un orfan care descopera ca e fiu de nobil bla bla. Tema in sine ma plictiseste deja, dar…

M-a tinut captiva la toata intamplarile micului Remi, si am trait alaturi de el toti anii grei pe care i-a petrecut. Mi se rupea sufletul si chiar am plans de cateva ori, enervata la culme de cruzimea oamenilor. Rareori am si ras, zambit, si exclamat. Hector Malot are un talent aparte de a povesti lucrurile, fara sa te plictisesti in 520 de pagini.

Din pacate, a fost totul parca prea previzibil. Evident ca Remi era de fapt fiu de nobil, dar parca am aflat prea devreme si al cui fiu este. Ma rog, nu se explica clar, dar trebuie sa fii chiar ignorant sa nu-ti dai seama. Ma mir ca nici Remi nu si-a dat seama, atat de evident era.

Parca m-a enervat sfarsitul. Nu stiu de ce, dar parca nu vroiam happy ending. M-am saturat de au trait fericiti pana la adanci batranete. Oamenii mai mor si tineri, se mai despart, mai au crize economice sau personale, sufera, se cearta, se bat, nu traiesc niciodata fericiti continuu pana la adanci batranete. Asa cum toata povestea se petrece in mizerie, parca ma asteptam sa continue la fel, macar pe alocuri. Ba chiar indraznesc sa zic, la fel ca si Mattia, ca mi-ar fi placut ca Remi sa aiba parinti saraci. Puii mei, si-asa era obisnuit cu raul.

Oricat as vorbi de rau cartea asta, sunt constienta ca mi-a placut, si ca peste cativa ani o voi reciti cu drag. Azi e doar o zi foarte proasta, a treia succesiv de altfel. Macar am carti bune…

Comments
  1. […] Singur pe lume Fri Aug 06, 2010 14:12 pm Titlu original: Sans famille Autor:   Hector Malot Serie:   – Editura:   Adevarul Holding, Bucuresti 2009 Anul aparitiei: 1878 Buna de citit cand: crezi ca TU ai viata grea Daca citesti cartea asta, sau Oliver Twist, sau David Coperfield, le-ai citit pe toate. Aceeasi clasica poveste cu un orfan care descopera ca e fiu de nobil bla […] […]

  2. Creata says:

    ‘Singur pe lume’ este cartea mea preferata, am citit-o de doua ori pana acum, prima data prin clasa a V-a sau a VI-a cred si anul trecut.
    E genul de carte care nu te lasa sa o lasi din mana pana nu ajungi la ultimul cuvant.
    O poveste tirista care te face sa realizezi ca in viata nimic nu este prea usor, sau prea greu si nici imposibil.
    Si mai ales, e o carte de citit atunci cand simti ca esti ..simgur pe lume :)

Leave a Reply

