Luna plina – o alta poveste cu varcolaci

Titlu original : Bitten

Autor : Kelley Armstrong

Serie :  Women of the Otherworld

Editura : Tritonic, Bucuresti 2009

An de aparitie : 2001

Si din nou, tot ce stiam despre varcolaci se redefineste…

Acum cred ca stiu de unde s-a inspirat Stephenie Meyer pentru Twilight, mai precis pentru Jacob Black. Mi se pare o coincidenta prea mare ca sa gandeasca amabele scriitoare la fel. Dar cine stie…

O lectura curioasa cartea asta! Nu stiu exact la ce ma asteptam cand am vazut-o in librarie. Citind pe spate mi s-a parut interesant subiectul, asa ca am luat-o cu prima ocazie.

Este vorba despre aventurile singurei femei varcolac din lume, si ale Haitei din care face parte. Desi e o poveste de dragoste, parca trece pe langa tine acea parte a povestii, in urma ramane doar actiunea, problemele, crimele si necazurile Haitei, care au bunovinta sa te tina cu sufletul la gura. Sau cel putin pe mine m-a tinut…

Mi-a placut ca povestea de dragoste este foarte aproape de realitae; nu e idealizata, nu e siropoasa si mai ales, nu e decenta.  Este simpla, curata si sincera, si te face sa-ti doresti si tu asa ceva. Mi-a placut felul in care este descrisa libertate pe care ti-o da alergatul prin padure, cu vantul prin blana, cu talpile pe frunzele jilave si moi, ocolind copacii si sarind peste gropi; si din nou, mi-am dorit sa ies din conditia mea de om pentru a intra in cea de varcolac, sau macar un lup, sau macar un animal care traieste in padure. Mi-a placut felul in care erau descrise luptele: fara amintiri din copilarie, fara exagerari, fara lacrimi si suspine, fara tragedii gandite; scurt si la obiect. Mi-a placut de Jeremy, masculul Alfa, seful Haitei, si de figura lui de tata protector, de calmul si inteligenta lui, de siguranta si increderea pe care o dadea celorlalti membrii ai Haitei.

Dar cel si cel mai mult, mi-a placut Elena! Mi se pare sablonul femeii puternice, care fuge de toate temerirle ei, le ascunde undeva departe, in fundul mintii, si afiseaza doar ceea ce crede ea ca trebuie. Se minte singura, trece peste orice problema a inimii doar ca sa urmeze ratiunea. Isi neglijeaza statutul ei incapatanandu-se sa fie o persoana normala. Este violenta prin gandire, dar mai abtinuta cand e vorba de a pune in practica. Desi e unica, vrea sa fie tratata la fel ca ceilalti membri ai Haitei. Desi actioneaza realist, ii place sa viseze. Elena este o feminista nedeclarata!

Cartea are dinamism, un umor sec si irezistibil, o poveste palpitanta care iti lipeste cartea de maini, si nu in ultimul rand, are varcolaci! Si apropo de asta, este de mirare evolutia imaginii varcolacilor in ultima vreme, care din creaturi fara ratiune, care vor doar sange, au ajuns niste lupi de dimensiuni uriase carora le place sa alerge.

Per total, este cartea perfecta cu care sa-ti omori duminicile plictisitoare sau pe care s-o iei cu tine la mare, dar sa va dati cu multa crema protectoare, pentru ca o sa va ardeti stand atatea vreme cu cartea in mana.

P.S.: Eroina cartii, Elena, este blonda, dar tipa de pe coperta este bruneta. Oare de ce?

3 comments on “Luna plina – o alta poveste cu varcolaci

  1. Pingback: A doua luna plina « Ce am citit, ce citesc, ce voi citi

  2. Hey. si eu am citit cartea si continuarea ei si trebe sa spun ca sant incredibil de faine. Cat despre coperta fata de pe copertile din romania e mai draguta si sincer seamana cu descrierea din carte (exceptand culoarea parului) copertile de la cartile in engleza sant mai nasoale. XoXo

  3. Mie imi plac si cele originale, ma refer la coperti. Oricum, ce e intre ele conteaza :) Acum astept cu sufletul la gura a treia carte :D

Leave a Reply

